گزارشی از بازداشت عثمان اسماعیلی در روز جهانی کارگر

عثمان اسماعیلی، فعال کارگری که به تازگی از زندان آزاد شده، روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت به دلیل حضور در تجمع روز جهانی کارگر در سقز بازداشت شد. پس از بازداشت به بند سلامت زندان سقز منتقل و قرار وثیقه ۳۲ میلیون تومانی برایش صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عثمان اسماعیلی، فعال کارگری که چندی پیش با پایان دوران محکومیت از زندان آزاد شد، روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷، به دلیل حضور در تجمعات روز جهانی کارگر در شهر سقز بازداشت شد.

به گفته برخی منابع این فعال کارگری نقش مشخصی در این تجمعات نداشته و تنها به دلیل حضور در آن محل بازداشت شده است.

به گفته نزدیکان آقای اسماعیلی قرار وثیقه ۳۲ میلیون تومانی برای وی صادر شده و اکنون در بند سلامت زندان سقز نگهداری می‌شود.

لازم به ذکر است، عثمان اسماعیلی فعال کارگری که پیش‌تر در آبان‌ماه سال ۹۴ توسط شعبه‌ی اول دادگاه انقلاب شهرستان سقز به اتهام “تبلیغ به نفع گروهای مخالف نظام از طریق شرکت در مراسم روز جهانی کارگر” به ۲ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود، روز دوشنبه ۲۷ فروردین ۹۷ با پایان دوران محکومیت خود از زندان مرکزی سقز آزاد شد.

آقای اسماعیلی به حکم صادره اعتراض کرد و این حکم در اسفندماه ۹۵ پس از بررسی مجدد در شعبه‌ی چهارم دادگاه تجدید نظر استان کردستان به دو ماه حبس تقلیل یافت.

حکم صادره در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۹۶ به این فعال کارگری ابلاغ شد و در تاریخ ۹ اسفندماه ۹۶ جهت تحمل حبس راهی زندان سقز شد.