مرگ و مصدومیت ۸ کارگر در سایه فقدان ایمنی محیط کار

طی روزهای گذشته، در سایه فقدان ایمنی محیط کار، ۳ کارگر کشته و ۵ کارگر نیز مصدوم شدند. ایران درزمینه‌ی رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، مورخ ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم از مرگ یک کارگر آرماتوربند بر اثر سقوط از ارتفاع طبقه پنجم یک ساختمان خبر داد.

عباس شیری (سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم) با اعلام این خبر گفت: “روز (هفتم اردیبهشت ماه) یک کارگر ۴۹ ساله‌ به نام «فتح الله انگواتی» هنگام کار آرماتوربندی در یکی از ساختمان‌های در حال ساخت در فلکه معلم شهر قم با سقوط از ارتفاع طبقه پنجم بر اثر برخورد با کف زمین؛ کشته شد”.

به گفته وی، این اتفاق به دنبال رعایت نشدن موارد ایمنی در محیط کار رخ داده به طوری که گفته می‌شود آقای انگواتی سالها سابقه کار درزمینهٔ آرماتوربندی را دارد.
درگذشت یکی از مصدومان آتش سوزی مجموعه ۱۶۷ گچساران

به گزارش ایسنا، مورخ ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، یکی از مصدومان حادثه آتش سوزی مجموعه ۱۶۷ گچساران امروز شنبه، هشتم اردیبهشت ماه درگذشت.

رئیس اداره روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت گفت: “امیر حسین دهقانی که در حادثه آتش سوزی “مجموعه ۱۶۷ گچساران یک” دچار سوختگی بالای ۶۰ درصد شده بود امروز براثر شدت جراحات در بیمارستان درگذشت”.

وی افزود: “در این حادثه دو نفر مصدوم شدند که با بالگرد به بیمارستان سوختگی گناوه منتقل شدند و مرحوم دهقانی که دارای سوختگی بیشتری بود برای درمان بهتر به اصفهان منتقل شد که متأسفانه امروز درگذشت”.

جعفری اظهار کرد: “مصدوم دیگر این حادثه امروز از بیمارستان گناوه مرخص شد”.

مجموعه نفتی ۱۶۷ گچساران روز ۲۷ فروردین امسال دچار آتش سوزی شد که با اقدام به موقع آتش مهار اما دو نفر دچار سوختگی شده بودند.
سقوط در چاه و مصدومیت شدید ۲ کارگر در ملایر

به گزارش خبرگزاری بسیج، مورخ ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرستان ملایر از سقوط دو کارگر در چاه و مصدومیت شدید آنها در شهرستان ملایر خبر داد.

وحید جوادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر اظهار داشت: “روز نهم اردیبهشت ماه رأس ساعت ۱۰:۲۷ طی تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ سقوط دو نفر در چاهی به عمق ۴۰ متر اعلام شد”.

وی افزود: “بلافاصله اکیپی از امدادگران سازمان به محل حادثه اعزام و به محض رسیدن با رعایت اصول ایمنی دو نفر از امدادگران به داخل رفته و اقدام به خارج و نجات مصدومین از چاه شدند”.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرستان ملایر عنوان کرد: “مصدومین از ناحیه دست و پا و قفسه سینه دچار آسیب شدند که توسط عوامل ۱۱۵ به بیمارستان ملایر اعزام شدند”.
درگذشت یک کارگر پارس جنوبی بر اثر نشتی گاز

به گزارش ایلنا، مورخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، شب گذشته، نشت گاز خطرناک هیدروژن سولفوره از خط فلرینگ فاز ۱۲ پارس جنوبی جان یک کارگر را گرفت و تعدادی را روانه بیمارستان کنگان کرد.

از قرار معلوم، گروه تعمیرات فیکس پالایشگاه نهم در حال کار روی فلرِ فاز ۱۲ با نشتی گاز مواجه شده که چهار نفر از کارگران دچار گاز گرفتگی می‌شوند. یکی از کارگران در محل علائم حیاتی خود را از دست می‌دهد و فوت می‌کند.

بنا به گزارشات رسیده نفر دوم نیز که علائم سرگیجه و حالت تهوع داشته، پس از رسیدن به بیمارستانِ کنگان به علت وخامت حال جسمانی به شیراز اعزام می‌شود.

فاز ۱۲ پارس جنوبی (پالایشگاه نهم) در شهرستان کنگان واقع شده است.