مصدومیت ۱۰ کارگر در سایه فقدان ایمنی محیط کار

طی روزهای گذشته و امروز در سایه فقدان ایمنی محیط کار، ۱۰ کارگر مصدوم شد. ایران در میان کشورهای جهان رتبه صد و دوم را در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۳۹۷، حوالی ظهر در مجموعه ۱۶۷ شرکت نفت گچساران ۱ در منطقه آب شیرین آتش‌سوزی حین انجام جوشکاری اتفاق افتاد که منجر به سوختگی دو کارگر شرکت پیمانکاری شد.

هوشنگ صیدالی (مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران) با تایید آتش‌سوزی مجموعه ۱۶۷ شرکت نفت گچساران ۱ وابسته به شرکت بهره‌برداری نفت و گاز از مهار آتش خبر داد و گفت: “پیمانکار در مجموعه در حال انجام اصلاحیه بوده که این آتش‌سوزی به وقوع پیوسته است”.

وی با بیان اینکه دو نفر از نیروهای پیمانکار دچار آتش‌سوزی ۶۵ و ۱۵ درصد شده‌اند،‌ تصریح کرد: “با حضور به موقع نیروهای عملیاتی در مجموعه ضمن مهار آتش، حادثه دیدگان نیز در سریع‌ترین زمان ممکن اعزام شدند”.

صیدالی در توضیح دلیل وقوع حادثه نیز اظهار کرد: “علت حادثه در دست بررسی است”.

علی جعفری (مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت گجساران) نیز گفت: “۲ کارگر شرکت پیمانکاری دچار سوختگی شده‌اند که به بیمارستان سوانح و سوختگی شهرستان گناوه در استان بوشهر برای مداوا منتقل شده‌اند”.

وی همچنین تاکید کرد که؛ “علت حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است”.
مصدومیت سه آتش نشان گرگانی

به گزارش میزان مورخ ۲۸ فروردین ماه ۱۳۹۷، سه آتش نشان گرگانی در جریان اطفا حریق مغازه مجروح شدند.

بامداد روز ۲۸ فروردین، سه آتش نشان حین اطفاء حریق در یک مغازه لباس فروشی درشالیکوبی گرگان بر اثر انفجار گاز انباشته شده درمغازه مجروح شدند.

هر سه آتش نشان هوشیارند ولی به دلیل حساسیت محل سوختگی که هر سه آتش نشان از ناحیه دست و صورت بوده، دو آتش نشان در بخش ای سی یو سوختگی و یک آتش نشان در اورژانس سوختگی بستری هستند.

این حریق با تلاش آتش نشانان مهار شد.
به علت سر ریز شدن اسید؛ یک کارگر شهرک صنعتی لیا دچار سوختگی دست و پا شد

به گزارش ایلنا مورخ ۲۸ فروردین ماه ۱۳۹۷، یک کارگر شاغل در شهرک صنعتی لیا در استان قزوین دچار سوختگی با اسید شد.

یک کارگر شاغل در یکی از واحد‌های صنعتی مستقر در صنعتی شهرک صنعتی لیا در استان قزوین دچار سوختگی با اسید شد.

فرزین پاک فطرت (مدیر مرکز آموزشی – درمانی شهید رجایی قزوین) در این رابطه گفته است؛ این کارگر ۳۵ سال سن دارد که بر اثر سر ریز شدن اسید از ناحیه دست وپا وپشت بدن دچار سوختگی شده است.

به گفته پاک فطرت، سوختگی این کارگر ۱۸ درصدی است و مصدوم برای اقدامات درمانی هم‌اکنون در بیمارستان شهید رجایی قزوین بستری است.
گازگرفتگی دو نفر از کارکنان میدان نفتی نرگسی

به گزارش ایلنا مورخ ۲۹ فروردین ماه ۱۳۹۷، صبح امروز دو کارگر در میدان نفتی نرگسی در شهرستان دشتستان دچار گازگرفتگی شدند.

صبح امروز (بیست و نهم فروردین) دو کارگر در میدان نفتی نرگسی در شهرستان دشتستان استان بوشهر دچار گازگرفتگی شدند و نیروهای امدادی آنها را به بیمارستان شهید گنجی برازجان اعزام کردند.

این حادثه در ساعت ۲:۳۰ بامداد امروز رخ داد.

از قرار معلوم، یک نفر از پرسنل واحد بهره‌برداری نفت نرگسی وحدتیه شهرستان دشتستان برای روشن کردن فلر اقدام می‌کند که نشتی گاز H2S باعث گازگرفتگی او می‌شود. پس از آن که اقدامی برای جابجایی مصدوم نمی‌شود، یکی از پرسنل حراست برای حمل او، پیشقدم می‌شود که متأسفانه او هم دچار گازگرفتگی می‌شود.

حال نفر اول (کارگر واحد بهره‌برداری ) وخیم گزارش شده‌است.
مصدومیت دو کارگر قوچانی بر اثر ریزش آوار

به گزارش ایلنا مورخ ۲۹ فروردین ماه ۱۳۹۷، دو کارگر شاغل در یک کارخانه در قوچان بر اثر ریزش آوار مصدوم شدند.

عصر روز گذشته (بیست و هشت فروردین) دو کارگر کارخانه در قوچان بر اثر ریزش آوار مصدوم شدند.

در پی این حادثه در کارخانه ای واقع در کیلومتر ۳۰ جاده قوچان به چناران محدوده پاسگاه مومن‌ آباد، امدادگران به محل اعزام شدند.

امدادگران پس از انجام اقدامات اولیه درمانی، کارگران مجروح این کارخانه را به بیمارستان موسی بن جعفرقوچان انتقال دادند.