چهار زندانی سیاسی و مدنی به مرخصی نوروزی اعزام شدند

محمود بهشتی لنگرودی فعال صنفی معلمان، مجید مقدم زندانی سیاسی، محمد کریمی، فعال کارگری و لطیف حسینی دیگر زندانی عقیدتی امروز از زندان های مختلف به مناسبت نوروز به مرخصی های کوتاه مدت اعزام شدند. از سوی دیگر با اعزام به مرخصی بسیاری از زندانیان عقیدتی از جمله مختار اسدی و اسماعیل عبدی دیگر فعالان صنفی معلم مخالفت شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمودبهشتی لنگرودی سخنگوی سابق کانون صنفی معلمان استان تهران امروز مورخ ۲۹ اسفند به مرخصی اعزام شد.

آقای بهشتی طی دو پرونده جداگانه توسط قضات صلواتی و مقیسه به ترتیب به ۹ و ۵ سال حبس محکوم شده است.

به گفته وکیل آقای لنگرودی، این فعال صنفی درخواست ادغام مجازات دو فقره پرونده محکومیت قطعی خود را به مرجع قضایی تسلیم نمود که با آن موافقت نشد.

همزمان مجید عابدین زاده مقدم زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین نیز امروز با اجازه دادستان به مرخصی سه روزه اعزام شد.

نزدیکان آقای مقدم به گزارشگر هرانا گفتنند که این مرخصی سه روزه قابل تمدید است.

گزارش می شود محمد کریمی کارگر زندانی و از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری در شهر بوکان دیروز ۲۸ اسفند به مدت ۷ روز به مرخصی اعزام شد.

اتهام این فعال کارگری عضویت در کمیته هماهنگی و شرکت در مجمع عمومی این تشکل در سال ۹۱ در شهر کرج بود، محمد کریمی در دادگاه به تحمل سه سال حبس تعزیزی محکوم شد.

همچنین دکتر لطیف حسنی (آراز قاراباغلی) که از تاریخ ۱۸ بهمن‌ماه سال ۹۱ در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان است٬ امروز از زندان رجایی شهر کرج به مرخصی دو روزه اعزام شد.

لطیف حسنی از سوی شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز به همراه محمود فضلی، شهرام رادمهر، آیت مهرعلی بیگلو و بهبود قلی‌زاده به اتهام تشکیل گروه غیر قانونی، و تبلیغ علیه حکومت جمهوری اسلامی ایران به ۹ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

از سوی دیگر هرانا مطلع شد که مقامات قضایی از اعزام به مرخصی آقایان مختار اسدی و اسماعیل عبدی، اعضای کانون صنفی معلمان که در زندان اوین محبوس هستند ممانعت کرده‌اند.

ممانعت از اعزام این دو فعال صنفی به خصوص اسماعیل عبدی به مرخصی در حالی صورت می‌گیرد که به دلیل عفونت ریه‌ی چپ وی مبتلا به آسم خفیف شده و در خواب دچار حمله‌ی آسمی می‌شود. به گفته‌ی پزشک متخصص، فشارهای عصبی ناشی از زندان می‌تواند بیماری را تشدید کند و باید تحت درمان قرار بگیرد.