دستکم ۱۵ تجمع اعتراضی برگزار شد

– طی روزهای گذشته و امروز، جمعی از بازنشستگان شرکت فولاد خوزستان، گروهی از کارگران شاغل در «ایران پوپلین»، برخی از عوامل سریال «پرواز در ارتفاع صفر»، جمعی از نیروی کار شاغل در شرکت‌های تعاونی سهام عدالت، جمعی از مالباختگان موسسات مالی، جمعی از اهالی منطقه کن، جمعی از فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی کارشناسی ناپیوسته، جمعی از پیمانکارهای شهرداری منطقه ۱۶ تهران، جمعی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر، جمعی از کارکنان شرکت تراورس، جمعی از کسبه ساختمان پلاسکو، جمعی از کارکنان دریایی و خدمات بندری شرکت هدایت کشتی در بندر امام خمینی، تعدادی از کارکنان پیمانکار شبکه بهداشت و درمان خوزستان و جمعی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت و علامه طباطبایی در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گزارش  هرانا به نقل از ایلنا مورخ ۱۹ اسفند ۱۳۹۶، جمعی از بازنشستگان شرکت فولاد خوزستان، در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان دست به راهپیمایی زدند.

تجمع کنندگان امروز ۱۹ اسفندماه در خیابان اصلی کیانپارس اهواز تجمع و راهپیمایی کردند.

این تجمع، اعتراض به عدم پرداخت حقوق و عیدی بازنشستگان بود.

علیرغم وعده های مکرر صندوق بازنشستگان فولاد و همچنین وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی مبنی بر پرداخت حقوق این قشر زحمت کش در هفته ی گذشته، متاسفانه تا امروز حقوق آنان پرداخت نشده است.

تجمع کارگران «ایران پوپلین رشت» برای معوقات مزدی

به گزارش ایلنا مورخ ۱۹ اسفند ۱۳۹۶، گروهی از کارگران شاغل در «ایران پوپلین» صبح امروز (۱۹ اسفند ماه) در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود در محوطه کارخانه تجمع کردند.

آنها می‌گویند: “دلیل اعتراض امروز حدود ۲۰۰ نفر از کارگران شاغل در این واحد تولیدی، تاخیر در پرداخت مزدی آنها در ماهای دی، بهمن و اسفند به همراه عیدی و سنوات پایان سال بوده است”.

برپایه این اطلاعات، ظاهرا کارگران این مجتمع صنعتی، دلیل به تعویق افتادن مطالبات مزدی خود را تامین نشدن منابع مالی کارخانه ازسوی کارفرما عنوان می‌کنند.

به گفته کارگران معترض، شرکت ایران پوپلین که در زمینه تولید انواع پارچه فعالیت دارد، محصولات خود را به ترکیه و چند کشور دیگر صادر می‌کرد اما در چهار سال گذشته به دلایل مدیریتی، بخش زیادی از مشتریان خود را از دست داده است.

طبق اظهارات یکی از کارگران معترض، در حال حاضر ۳۰۰ نفر در این واحد کار می‌کنند که از سه ماه پیش به دلیل مشکلات مالی کارخانه دستمزد دریافت نکرده‌اند و در این بین عیدی پایان سال به مطالبات مزدی کارگران افزوده شده است.

وی با بیان اینکه کارفرما تقریبا از بدو استخدام، سنوات کارگران را پرداخت نکرده، افزود: “وقتی پیگیر پرداخت سنوات خود از مسئولان کارخانه می‌شویم، می‌گویند سنوات را پایان خدمت و در زمان بازنشستگی به شما پرداخت می‌کنیم. این درحالی‌ست که از دو سال قبل حدود ۲۰ نفر از همکاران ما که بازنشسته شده‌اند، امکان دریافت سنوات بازنشستگی خود را ندارند”.

به گفته وی، باوجود آنکه هریک از کارگران این کارخانه به‌صورت میانگین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان از کارفرما طلبکاراند اما برای تامین حداقل‌های معیشتی خود با مشکل جدی مواجهند و در این زمینه هیچ مسئولی پیگیر مشکلات مالی کارگران این کارخانه نیست.

تجمع اعتراضی برای دریافت دستمزدهای ساخت یک سریال

به گزارش ایسنا مورخ ۱۹ اسفند ۱۳۹۶، برخی از عوامل سریال «پرواز در ارتفاع صفر» روز (۱۹ اسفند ماه) با تجمع مقابل ساختمان سیما فیلم، خواستار دریافت دستمزد خود بعد از گذشت یک سال از اتمام تولید، شدند. سریال «پرواز در ارتفاع صفر» به کارگردانی حسین برزیده در هفته دفاع مقدس از تلویزیون پخش شد.

تهیه‌کنندگی این سریال هفت قسمتی را محمد نشاط عهده‌دار است. مرداد سال گذشته پیش تولید شروع شد و تصویربرداری از آذر ماه ۹۵؛ با این حال با گذشت یک سال از اتمام تولید، دستمزد عوامل پرواز در ارتفاع صفر پرداخت نشده است.

خبرنگار ایسنا با کارگردان، تهیه‌کننده و یکی از عوامل به نمایندگی از معترضان و همچنین مسوولان سیما گفت‌وگویی انجام داده است تا زوایای این قضیه بیشتر روشن شود.

یکی از عوامل سریال «پرواز در ارتفاع صفر» به نمایندگی از دیگر عوامل تجمع‌کننده اظهار می‌کند: تهیه‌کننده سریال «پرواز در ارتفاع صفر» با اینکه سریال پخش شده است، دستمزد عوامل را پرداخت نکرده‌ است. در واقع طبق قرارداد، با عوامل تسویه حساب نکرده‌اند و در حال حاضر عوامل سریال، جلو سیما فیلم جمع شده‌اند تا فردی پاسخگو باشد. به نظرم صداوسیما هم در این قضایا سهل‌انگاری می‌کند و حقوق فردی که حدود یک یا دو میلیون است را هم پرداخت نکرده و منصفانه برخورد نکرده‌اند. درخواست ما از تجمع این است که صداوسیما مطالبات عوامل را بدهد؛ زیرا یک سال گذشته است و دیگر پولی هم نیست.

عبدالحسن برزیده، کارگردان سریال «پرواز در ارتفاع صفر» هم در سخنانی درباره این سریال می‌گوید: بعضی از دوستان ما از اسفند سال گذشته از پروژه «پرواز در ارتفاع صفر» مطالباتی دارند که دریافت نشده است. سازمان صداوسیما طبق برآوردی که داشته پول را پرداخت کرده اما از روز اول مشخص بود که بودجه کم است؛ برای مثال، بعضی بندها و موارد مانند لوکیشن و … در بودجه در نظر گرفته نشده بود.

او به جلسات تجدید نظر سریال «پرواز در ارتفاع صفر» اشاره و بیان می‌کند: در جلسات تجدید نظر و برآورد جدید هم مسؤولان متقاعد نشدند که مبلغی برای هزینه‌های دیگر سریال پرداخت کنند؛ البته سازمان در برخی موارد همکاری خوبی با ما داشتند مانند زمانی که برای کارمان بیشتر از ۲۰ دقیقه کم داشتیم و به جای آن تیزر و پشت صحنه ساخته شد تا پخش کنیم. آقای کرمی هم با ما همکاری کردند اما مشکل همچنان باقی ماند. عوامل سریال هم زحمت کشیدند و با اینکه پروژه می‌توانست به دلایل مختلف به تعویق بیفتد و تعطیل شود اما به من و آقای نشاط اعتماد کردند اما مطالباتشان هنوز پرداخت نشده است. برخی دو، سه و چهار میلیون و من و فیلمبردار هم حدود ۴۵ میلیون طلب داریم که پرداخت نشده است.

کارگردان «پرواز در ارتفاع صفر» ادامه می‌دهد: ما خودمان هم نسبت به دوستانی که مطالبه داشتند، احساس مسؤولیت می‌کردیم و گفتیم کار را برای پخش نخواهیم داد؛ البته صداوسیما قولی داد که چون کیفیت کارتان خوب است در جلسه تجدید نظر برآورد، جبران خواهیم کرد اما متاسفانه قولی که دادند، انجام نشد.

برزیده با بیان اینکه به طور طبیعی طرف عوامل سریال تلویزیون نیست، بلکه تهیه‌کننده است، اظهار می‌کند: ما قرارداد را به اعتماد صداوسیما و اعتباری که دارد می‌بندیم و می‌دانیم اگر مشکلی پیش بیاید رسیدگی می‌کند. به نظرم اشکال از جای دیگر است و باید مراقبت شود که این اتفاق نیفتد. تلویزیون خواسته همکاری کند و مدیران تمامی مطالبات آقای نشاط را پرداخت کردند، اما بخشی از مطالبات باید پرداخت نمی‌شد تا زمانی که این اعتراض ها شکل می‌گیرد، بتواند عوامل را راضی کند.

با توجه به صحبت‌های معترضان و کارگردان سریال، خبرنگار ایسنا با محمد نشاط، تهیه‌کننده سریال «پرواز در ارتفاع صفر» درباره چرایی این ماجرا گفت‌وگو کرده است، و او به ساخت این سریال از سال ۹۰ اشاره می‌کند و می‌گوید: من از سال ۹۰ قصد داشتم این سریال را بسازم و به سیما فیلم رفت و آمد داشتم تا اینکه در زمان آقای معصوم‌زادگان، رییس وقت سیما فیلم این سریال به کارگردانی سامان سالور تا پای فیلمبرداری هم رفت اما بعد از مدتی گفتند پول نداریم و کار خوابید. در اواخر ریاست آقای سیفی‌آزاد قرار شد سریال را به کارگردانی محمد حسین مهدویان فیلمبرداری کنیم. تصمیم ما این بود که کار را خرداد شروع کنیم تا آقای مهدویان بعد از مدتی برود و ساخت ماجرای نیمروز را شروع کند اما همان زمان آقای سیفی‌آزاد رفت و آقای کرمی جانشین او به عنوان رییس سیما فیلم شد. بنابراین پنجاه یا شصت روز طول کشید تا آقای کرمی مستقر شود و به دلیل اینکه دیر شده بود آقای مهدویان هم طبق صحبت‌هایمان انصراف داد و کار ماجرای نیمروز را شروع کرد.

او ادامه می‌دهد: بعد از مدتی جواد افشار را به عنوان کارگردان معرفی کردم اما قبول نکردند. همچنین اسم پنج کارگردان را دادم اما همه را رد کردند. در نهایت با آقای شورجه تماس گرفتم و او گفت صبر کن با آقای کرمی حرف بزنم و درباره کارگردان به توافق برسیم. بنابراین آقای برزیده را به عنوان کارگردان انتخاب کردیم و قرار شد او کار یازده قسمتی را به هفت قسمت تبدیل کند که فیلمبرداری را شروع کنیم. ایشان گفت ۱۵ روز کار می‌برد اما چهار ماه طول کشید به دلیل اینکه باید همه چیز را به دهه ۶۰ می‌بردیم و فضای خانه، خیابان، دکور و … را بازسازی می‌کردیم برای مثال خانه سازمانی به ما دادند اما وسایل را نداده بودند و بازسازی هم با ما بود، همچنین ما در پادگان اصفهان هم برج مراقبت ساختیم. آقای آشتیانی‌پور، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک گفت با مسوولیت من کار را شروع کنید و ما پول را می‌دهیم اما نشد. فیلمنامه نبود بنابراین باید آقای برزیده نویسندگی، کارگردانی و … را انجام می‌داد که کار را طولانی می‌کرد. در واقع سریالی که در جلسه برآورد یک ماه پیش تولید و دو ماه فیلمبرداری آن پیش بینی شده بود، چهار ماه پیش تولید و شش ماه فیلمبرداری و پنج ماه مونتاژ آن طول کشید.

نشاط با اشاره به افزایش روزهای تولید سریال اظهار می‌کند: وقتی سریال پخش شد از کار ما تعریف کردند. آقای برزیده به آقای کرمی گفته من شهادت می‌دهم که نشاط هزینه کرده است. همه گروه هم می‌دانند که سریال بیش از برآورد طول کشیده و دستمزدها افزایش یافته است. من می‌گویم زمانی که فلانی پول کم آورده و کار دیگری به او می‌دهند تا جبران شود پس کار دیگری هم به من بدهند چرا تفاوت قایل می‌شوند. من می‌گویم کار طول کشیده و بدهکار شده‌ام پس بررسی کنند که اگر هزینه کرده‌ام به من کمک کنند.

او به هزینه‌های این سر یال اشاره می‌کند و می‌گوید : حتی تمام مدیران گفتند کیفیت کار شما از سطح تلویزیون بالاتر است و ما را به دهه ۶۰ می برد. در این سریال من هزار دست لباس خریدم، یک خانه به مبلغ ۸۰ میلیون را فضا سازی کردم که تنها ده روز در آن بودیم. بیمارستان بعثت را دو ماه و نیم دکور زدیم که سه روز در آن فیلمبرداری کردیم. من ۲۱ میلیون برای اصلاح رنگ دادم که در کار سینمایی از آن استفاده می شود و ۱۶۰ میلیون پول جلوه‌های ویژه را پرداخت کردم. همه این مسائل در فیلمنامه ایجاب می کرد.

این تهیه کننده ادامه می‌دهد: حتی برخی به من می‌گفتند برای تلویزیون فرق نداره چه کیفیتی ارائه می‌دهی و عوامل خوب را برای سریال نمی آوردی اما گفتم می‌خواهم برای هفته دفاع مقدس کار خوبی انجام شود. من در بازرسی صدا و سیما مدارک و سند دادم و آن‌ها گفتند خودمان هم قبول داریم که هزینه کرده‌اید و اگر آقای آشتیانی‌پور و کرمی مساعدت کنند وبگویند درست است، کاری می‌کنیم مساله حل شود. من خدا را گواه می‌گیرم برای سریال ۲۰۰ میلیون هم از آشنای خود قرض گرفته‌ام.

او اظهار می‌کند: به طور کلی باید سیاست تلویزیون این باشد که کمتر سریال بسازد و پول همه را بدهد. چطور می شود که وقتی کار سینمایی می‌کنم، شکایتی از من نمی‌شود اما برای این سریال این اتفاق افتاده است. من دو روز پیش در دفتر آقای میرباقری، آقای کرمی و حمیدی را دیدم و گفتند در پی این هستیم راهکار قانونی پیدا و فاکتورهایتان را بررسی کنیم و از آقای میرباقری هم وقت خواهم گرفت. آقای نعمتی می‌گوید چون بدهکاری نمی‌توانی کار دیگری به شما بدهیم اما آیا تهیه‌کنندگان دیگر که چند کار دارند، بدهکار نیستند؟ عده‌ای هستند که در تلویزیون کار می‌کنند، چندین کار را با هم دارند اما یک عده فقط تماشاچی هستند و راهشان نمی‌دهند؛ البته می‌دانم که دست سازمان هم خالی است.

صداوسیما هیچ بدهی به پروژه «پرواز در ارتفاع صفر» ندارد

با این حال، یکی از مسوولان سیما درباره ماجرای پیش آمده درباره سریال «پرواز در ارتفاع صفر» می‌گوید: تهیه‌کننده تمام مطالبات را از سیما فیلم دریافت کرده اما به عوامل پرداخت نکرده است. آقای دکتر کرمی و حمیدی با معترض کنندگان صحبت کردند و قرار شده است سیما فیلم پیگیر کارهای حقوقی باشد تا تهیه‌کننده مطالبات را بدهد؛ بنابراین سیما و سازمان بدهی به این پروژه ندارد.

تجمع کارکنان سهام عدالت مقابل مرکز همایش‌های بین‌المللی

به گزارش ایلنا مورخ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶، جمعی از نیروی کار شاغل در شرکت‌های تعاونی سهام عدالت صبح روز (یکشنبه ۲۰ اسفند ماه) با تجمع در مقابل ساختمان مرکز همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران (سالن اجلاس سران) به نامشخص بودن وضعیت شغلی و عدم پرداخت معوقات مزدی خود اعتراض کردند.

تعدادی از کارکنان حاضر در تجمع امروز که از نقاط مختلف کشور برای پیگیری وضعیت شغلی و مطالبات معوقه خود عازم تهران شده‌اند، در تماس به ایلنا گفتند: “امروز یکشنبه «آیین نکوداشت ساماندهی سهام عدالت» از سوی سازمان خصوصی‌سازی در مرکز همایش‌های بین‌المللی در حال برگزاری است. به همین دلیل برای پیگیری وضعیت شغلی و مطالبات‌مان از نقاط مختلف کشور به تهران آمده و به نشانه اعتراض مقابل ساختمان مرکز همایش‌های بین‌المللی سفره خالی پهن کرده‌ایم”.

علت برپایی این تجمع صنفی نارضایتی جمعیت هزار و پانصد نفری کارکنان دفاتر شرکت‌های تعاونی سهام عدالت سراسر کشور بابت نامشخص بودن وضعیت شغلی و عدم پرداخت ۳۶ معوقات مزدی عنوان شده است.

پیش از این نیز کارکنان دفاتر سهام عدالت مقابل ساختمان‌های مجلس شورای اسلامی، وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی تجمع کرده بودند.

۳ تجمع اعتراضی مقابل ساختمان مجلس برگزار شد

به گزارش ایلنا مورخ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶، جمعی از مالباختگان موسسات مالی، اهالی منطقه کن و فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی کارشناسی ناپیوسته مقابل ساختمان مجلس تجمع کردند.

همزمان با برگزاری جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، ۳ گروه مختلف در اعتراض به وضعیت خود مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

مالباختگان موسسه قرض‌الحسنه ولایت اندیشه که مربوط به تعاونی حامیان اندیشه است، با تجمع مقابل مجلس خواستار استرداد سپرده و سودهای خود شدند. همچنین جمعی از اهالی منطقه کن با تجمع مقابل ساختمان مجلس، خواهان رفع برخی نواقص و ضعف‌های طرح تفصیلی پیشنهادی کن شدند. علاوه بر این ۲ گروه، فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی کارشناسی ناپیوسته نیز قابل مجلس تجمع کردند.

تجمع پیمانکارهای طلبکار در مقابل ساختمان مرکزی شهرداری تهران

به گزارش رکنا مورخ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶، پیمانکارهای شهرداری منطقه ۱۶ تهران در ادامه وعده های دروغین برای دریافت مطالبات شان صبح امروز در جلوی ساختمان مرکزی شهرداری تهران تجمع کردند.

اواسط بهمن ماه اسمال پیمانکارهای شهرداری منطقه ۱۶ برای دریافت حق و حقوق شان در جلوی ساختمان اداری شهرداری تجمع کردند تا اینکه روز ۲۶ بهمن ماه مسئولان شهرداری منطقه ۱۶ جلسه ای برای رسیدگی به مشکلات پیمانکاران تکشیل داد.

در این جلسه وعده های جدیدی به پیمانکارها داده شد اما با گذشت نزدیک به یک ماه هیچ اقداماتی برای پرداخت بدهی به پیمانکارها صورت نگرفت.

این پیمانکارها و پیمانکارهای دیگر شهردای که سالهاست جهت دریافت مطالبات عقب افتاده شان به شهرداری مراجعه کرده بودند و به درهای بسته خوردند صبح امروز با تجمع در مقابل ساختمان مرکزی شهرداری تهران خواستار رسیدگی به مشکلاتشان شدند.

تجمع دانشجویان دانشگاه امیرکبیر

به گزارش ایلنا مورخ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶، دانشگاه امیرکبیر شاهد تجمع اعتراضی دو گروه از دانشجویان بود.

ظهر امروز، جمعی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر، در صحن این دانشگاه تجمع برگزار کردند و نسبت به احکامی که پس از حوادث دی ماه برای برخی دانشجویان صادر شد، اعتراض کردند. همچنین در شعار‌های خود از دولت و وزارت علوم خواستند که با جدیت بیشتری پیگیر مسائلی که برای دانشجویان پیش آمده، باشند و پرونده‌های قضایی آن‌ها را حل کنند.

بعضی از دانشجویان نیز در مقابل، شعار””گرانی، اختلاس فتنه امروز ماست” سر دادند.

درخواست کارگران شرکت راه آهن تراورس برای پرداخت مطالبات

به گزارش صداو سیما مورخ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶، کارکنان شرکت تراورس، از شرکت های اقماری تحت پوشش راه آهن در شاهرود ، پرداخت مطالبات خود را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، این شرکت در استان سمنان ۳۰۰ نفر نیرو دارد و کارکنان آن پرداخت حقوق معوقه دی و بهمن و همچنین عیدی خود را مطالبه می کنند.

این افراد همچنین به ارزش ریالی سبد کالای خود اعتراض دارند.

این سبد کالا قرار بوده به صورت نقدی در قالب کارت هدیه ۵۳۰ هزار تومان پرداخت شود اما به صورت کالا که ارزش آن ۴۰۰ هزار تومان است بین آنها توزیع شده است.

شرکت تراورس از شرکت های حوزه راه آهن شمالشرق است.

راه آهن شمال شرق یک کشور در شاهرود فعال است.

تجمع کسبه پلاسکو مقابل این ساختمان

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مورخ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶، جمعی از کسبه ساختمان پلاسکو از دقایقی پیش مقابل این ساختمان تجمع کردند.

جمعی از کسبه ساختمان پلاسکو از ظهر امروز(دوشنبه) مقابل این ساختمان تجمع کردند.

بر اساس این گزارش تجمع کنندگان با در دست داشتن تابلو نوشته‌هایی خواستار بازگشایی واحدهای تجاری خود که در قسمت پشت این ساختمان سالم هستند، شده‌اند.

گفتنی است که تعداد این تجمع کنندگان بیش از ۲۰۰ نفر است و این دومین تجمعی است که توسط این کسبه طی روزهای اخیر برگزار می شود.

تجمع قبلی کسبه پلاسکو طی روزهای گذشته و در مقابل ساختمان شهرداری منطقه ۱۲ صورت گرفت.

تجمع اعتراضی کارکنان دریایی در بندر امام خمینی/ با نان ما بازی نکنید

به گزارش ایلنا مورخ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶، جمعی از کارکنان دریایی و خدمات بندری شرکت هدایت کشتی در بندر امام خمینی دست به تجمع اعتراضی زدند.

تعدادی از این تجمع‌کنندگان به خبرنگار ایلنا گفتند: “حدود دو سال است که مبلغی تحت عنوان کارانه به ما تعلق می‌گیرد که بر این اساس برای زندگی و مخارج خودمان برنامه‌ریزی کرده‌ایم، متأسفانه امروز نامه‌ای توسط مدیریت این شرکت صادر گردیده که قرار است این مبلغ که عرف گردیده از ابتدای سال ۹۷ دستخوش تغییراتی گردد که به زیان ملوانان و طناب گیران است”.

بر اساس اطلاعات دریافتی، این مبلغ بین ۵۰۰ هزار تا یک‌میلیون تومان بر اساس موقعیت شغلی کارکنان متغیر بوده که هرماه پرداخت می‌گردید ولی بر اساس تصمیم جدید قرار شده است که در سال آینده مبلغ کارانه به واژه «آماده بکاری» تغییر یافته و در طول سال، ۴ نوبت پرداخت گردد.

تجمع‌کنندگان صبح امروز دوشنبه ۲۱ اسفندماه در مقابل ساختمان این شرکت در اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان واقع در بندر امام خمینی دست به تجمع زدند و خواستار لغو این تصمیم هستند.

حدود ۴۰۰ ملوان و طناب گیر در شرکت هدایت کشتی مشغول به کار هستند.

صبح امروز صورت گرفت؛ تجمع اعتراضی کارکنان بهداشت و درمان خوزستان مقابل استانداری

به گزارش ایلنا مورخ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶، تعدادی از کارکنان پیمانکار شبکه بهداشت و درمان خوزستان، صبح امروز سه شنبه با تجمع مقابل استانداری خوزستان، خواهان حقوق معوقه سه ماهه خود شدند.

امروز صبح ۲۲ اسفند حدود ۲۰۰ نفر از کارکنان پیمانکار شبکه بهداشت و درمان خوزستان در یک حرکت اعتراضی، خواهان پرداخت حقوق معوقه ۳ ماهه خود، بیمه، عیدی و سنوات شدند.

شایان ذکر است که حقوق آذر ماه آن ها نیز ۱۰ روز پیش پرداخت شده و تهدید به اخراج شده اند.

امروز صورت گرفت؛ اعتراض دانشجویان علم و صنعت و علامه طباطبایی به احکام سنگین و بازداشت دانشجویان

به گزارش ایلنا مورخ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶، دانشجویان دانشگاه علم و صنعت و علامه طباطبایی در اعتراض به احکام سنگین و بازداشت دانشجویان دست به تجمع زدند.

یکی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت از تجمع دانشجویان این دانشگاه در اعتراض به احکام سنگین برای برخی دانشجویان دانشگاه تهران خبر داد و به خبرنگار ایلنا، گفت: “امروز جمعی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در ادامه اعتراضات دانشجویی به احکام سنگین برای دانشجویان و بازداشت آن‌ها پلاکاردهای اعتراض آمیز به دست گرفتند”.

وی افزود: “دانشجویان با تأکید بر زنده بودن روح جمعی، حمایت خود را از این دانشجویان اعلام کردند”.

همچنین علاوه بر دانشگاه علم و صنعت، برخی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی نیز با در دست داشتن پلاکارهایی اعتراض خود را نسبت به این موضوع اعلام کردند.