جلسه بازپرسی جمعی از فعالان مدنی در سنندج برگزار شد

 جلسه بازپرسی حبیب الله کریمی، شریف ساعدپناه، خالد حسینی، غالب حسینی و مظفر صالح نیا از متهمان پرونده شرکت در مراسم نوروز ٩۶، امروز در شعبه چهارم دادگاه انقلاب شهر سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل ار کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری، امروز دوشنبه ١۴ استند ماه ۱۳۹۶، پنج نفر از فعالین مدنی بنامهای “حبیب الله کریمی، شریف ساعدپناه، خالد حسینی، غالب حسینی و مظفرصالح نیا” به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” در شعبه چهارم دادگاه انقلاب شهر سنندج برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در پایان این بازپرسی، همگی متهمان با تودیع قرار کفالت به صورت موقت آزاد شدند.

طرح این پرونده در حالی است که این فعالین در تمام مراحل بازجویی و بازپرسی اتهامات وارده را واهی و بى اساس دانسته و آن را رد کرده اند.

پیش تر هرانا گزارش کرده بود حبیب الله کریمی، شریف ساعدپناه، خالد حسینی، غالب حسینی و مظفرصالح نیا از فعالان مدنی متهم به شرکت در مراسم نوروز ۹۶ تالار پردیس سنندج، برای روز دوشنبه ۱۴ اسفندماه ۱۳۹۶، به شعبه چهارم دادگاه انقلاب احضار شده بودند.

در آذر ماه سال جاری نیز هرانا از بازداشت و بازجویی دست‌کم نوزده فعال کارگری در شهر سنندج خبر داده بود.

علت بازجویی برخی از آنها فعالیت‌هایی در دفاع از حقوق کارگران بود و برخی دیگر هم در رابطه با برگزاری جشن نوروز سال جاری در سنندج مورد بازجویی قرار گرفتند.

در این فاصله‌ی زمانی، «حیدر آخته»، «مسعود محمدی»، «اکبر گویلی»، «علی عبداللهی»، «احمد عزیزی»، «جمال یوسفی»، «احمد قمری»، «مظفر صالح‌نیا»، «فرهاد چتانی»، «حبیب چتانی»، «لطف‌الله احمدی»، «احمد کرباسچی»، «خالد حسینی»، «غالب حسینی»، «شریف ساعد‌پناه»، «افشین ادب» و «حبیب‌الله کریمی» نیز در رابطه با فعالیتهای کارگری و نیز برگزاری مراسم نوروز ۹۶ در سالن پردیس سنندج احضار و مورد بازجویی قرار گرفته‌بودند.