بازداشت یک متهم امنیتی در آبادان

سردار حسین عابدزاده، فرمانده انتظامی خوزستان از شناسایی و بازداشت یک متهم در آبادان که عامل آتش‌سوزی یک دستگاه عابربانک متعلق به بانک صادرات بود، خبر داد. به نظر می آید ارتکاب عمل آتش زدن عابر بانک مرتبط با فعالیت های یک گروه سیاسی باشد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، سردار حیدر عباس‌زاده با اعلام این خبر گفت: “در پی وقوع یک فقره آتش‌سوزی عمدی یک دستگاه عابربانک صادرات در خیابان طیب آبادان موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت”.
وی افزود: “ماموران پلیس با انجام اقدامات تخصصی و اطلاعاتی فرد خاطی را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی، عامل آتش سوزی به هویت “ع- ز” را در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش محاصره و بازداشت کردند”.

سردار عباس‌زاده تصریح کرد: “متهم دستگیرشده در تحقیقات پلیس به جرم ارتکابی معترف شد”.

به نظر می آید اشاره گزارش مربوط به هواداران گروه ری استارت باشد که در ماههای اخیر ویدیوهایی از آنها در حال آتش زدن پمپ بنزین و اماکن عمدتا دولتی یا مذهبی منتشر شده بود.

ری‌استارت نام برنامه‌ای صوتی-تصویری است که سید محمد حسینی، مجری پیشین تلویزیون ایران آن را اجرا و در فضای مجازی منتشر می‌کند.

آقای حسینی از مخاطبان خود خواسته بود که با سنگ یا تفنگ ساچمه‌ای شیشه بانک‌ها، ادارات و خودروهای دولتی را بشکنند تا از این طریق نارضایتی خود را از حکومت نشان دهند.

او در کانال خبری خود در دنیای مجازی تصاویر متعددی از شهرهای مختلف ایران و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در کشورهای دیگر منتشر کرده که هوادارانش را در حال شکستن شیشه ساختمان‌های متعلق به حکومت ایران یا اماکن مذهبی نشان می‌دهد.