مصدومیت ۳ کارگر در سایه فقدان ایمنی محیط کار

طی روزهای گذشته، در سایه فقدان ایمنی محیط کار، ۳ کارگر مصدوم شدند. ایران در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا مورخ ۱۳۹۶/۱۲/۰۶، مدیرعامل سازمان آتش نشانی دزفول از ریزش دیواره ساختمان در حال ساخت در این شهرستان و مصدومیت ۲ کارگر خبرداد.

عبدالحسین معظم فر، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: “بر اثر بارندگی‌های اخیر جداره محافظ (باکس) این ساختمان در حال ساخت تخریب شد و دو کارگر ۲۵ و ۲۹ ساله از ناحیه پا دچار شکستگی شدند”.

معظم فر افزود: “آتش‌نشانان بلافاصله در ساعت ۱۳:۲۰ دقیقه از ایستگاه شماره یک به محل حادثه واقع در خیابان نبوت اعزام و به نجات جان حادثه دیدگان شتافتند”.

وی در ادامه گفت: “یک نفر از مصدومین توسط اهالی و دیگری توسط آتش نشانان از درون گود ساختمان بیرون آورده شده و توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان منتقل شدند”.
نجات کارگر از عمق ۳۰ متری چاه

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا مورخ ۷ اسفند ۱۳۹۶، مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: “کارگر ۵۷ ساله تبعه افغانستان که به علت قطعی برق در عمق ۳۰ متری گرفتار شده بود، توسط ماموران آتش نشانان نجات پیدا کرد”.

روح الله فدایی، اظهار کرد: “به دنبال تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی کاشان، در ساعت۱۵:۲۰ دوشنبه هفتم اسفند مبنی بر وقوع حادثه در چاه ماموران تیم امداد و نجات ایستگاه شماره ۲ این سازمان به محل اعزام شده و با تجهیزات نجات مربوطه نسبت به خروج فرد از درون چاه اقدام کردند”.

به گفته وی، این حادثه ناشی از قطعی برق و نقص بالابر، در خیابان شهید بهشتی کاشان اتفاق افتاد که تماس به موقع شهروندان باعث نجات این شهروند از حوادث ناگوار شد.

فدایی تصریح کرد: “شهروندان در هنگام حادثه، ضمن تماس در اولین فرصت با آتش نشانی، از تجمع و ازدحام در محیط حادثه به ویژه دهانه‌های چاه و محل‌های ریزشی خودداری کرده و ماموران امداد ونجات سازمان آتش‌نشانی را در انجام وظایف خود یاری کنند”.
Facebook
Twitter
Google+