اعتراضات دی‌ماه؛ آزادی یک شهروند همدانی با تودیع وثیقه

یک زندانی به نام مسعود فعله‌گری که در اعتراضات سراسری اخیر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، روز ۱۹ بهمن‌ماه با تودیع قرار ۳۰ میلیون تومانی موقتا تا زمان برگزاری دادگاه از زندان مرکزی همدان آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مسعود فعله گری فرزند بهمن که در اعتراضات دی‌ماه اخیر بازداشت شده بود، روز ۱۹ بهمن‌ماه با تودیع وثیقه ۳۰ میلیون تومانی تا زمان برگزاری دادگاه از زندان آزاد شد.
این شهروند در اعتراضات همدان توسط نیرو های امنیتی بازداشت و پس از تکمیل مراحل بازجویی به زندان مرکزی همدان منتقل شده بود.

از کیفیت بازداشت و اتهامات وارده نسبت به این شهروند همدانی اطلاعی در دست نیست.

در اعتراضات اخیر که بعضا با عنوان «اعتراضات دیماه» از آن یاد میشود، تعداد پرشماری از افراد در شهرهای مختلف بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند.

طی این اعتراضات در سراسر ایران دست‌کم ۲۵ تن کشته شدند، بر اساس اعلام منابع رسمی اعتراضات در بیش از ۸۰ شهر برگزار شد، حدود پنج هزار نفر نیز بازداشت شدند.

برخی از بازداشت‌شدگان با تودیع وثیقه و تا هنگام برگزاری جلسه‌ی دادگاه آزاد شده‌اند و برخی از آنها به زندان منتقل شده‌اند. با این حال کماکان از سرنوشت و یا محل نگه‌داری شماری از بازداشتیها اطلاع دقیقی در دست نیست.