سه تجمع اعتراضی برگزار شد

طی روزهای گذشته، کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی استان‌های مختلف، کارگران کارخانه «کیان کُرد» ملایر و بیش از صد کارگر کارخانه کاشی نیلوی اصفهان در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا مورخ ۱۳۹۶/۱۱/۰۳، کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی که از استان‌های مختلف به تهران آمده‌اند، پس از برگزاری تجمع مقابل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، مقابل مجلس شورای اسلامی و پس از آن نیز مقابل ساختمان امور استخدامی تجمع کردند.

معترضان می‌گویند: “رایزنی‌هایی با نمایندگان مجلس انجام دادیم و احتمال دارد طرح جذب کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی که پیش از این در کمیسیون اجتماعی رای آورده بود، فردا در صحن علنی مجلس مطرح شود”.

به گفته یکی از نمایندگان معترضان، این امیدواری به وجود آمده که پس از سالها سرگردانی، مشکل جذب کارگزاران حل شود و آنها بتوانند تا حدودی از امنیت شغلی بهره‌مند شوند.
سومین هفته از تجمعات صنفی کارگران «کیان کُرد»

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا مورخ ۱۳۹۶/۱۱/۰۷، سومین هفته از تجمعات اعتراضی کارخانه«کیان کُرد» ملایر آغاز شد.

صبح روز (۷ بهمن ماه) سومین هفته از تجمع کارگران کارخانه «کیان کُرد» ملایر در اعتراض به خلف وعده کارفرما برای پرداخت معوقات مزدی آغاز شد.

از قرار معلوم، امروز برای چندمین بار در ۱۴ روز گذشته، تعدادی از کارگران مقابل ساختمان کارخانه تجمع کردند.

معترضان در هفته گذشته؛ یک ماه از حقوق معوقه خود در سال جاری را دریافت کردند. همچنین کارفرما از پرداخت تدریجی معوقات خبر داده است.

کارگران معترض«کیان کُرد» مدعی هستند بابت دست‌کم ۵ ماه، دستمزد و عیدی سال‌های ۹۵ و ۹۶ از کارفرمای خود طلبکارند. این کارگران از روز (۲۳ دی ماه) مقابل کارخانه تجمع کرده‌اند.
تجمع کارگران کارخانه کاشی نیلو

به گزارش صداوسیما مورخ ۱۳۹۶/۱۱/۰۸، کارگران کارخانه کاشی نیلو در اعتراض به دریافت مطالبات معوقه خود مقابل استانداری اصفهان تجمع کردند.

بیش از صد کارگر کارخانه کاشی نیلوی اصفهان که چندین ماه است حقوقی دریافت نکرده‌اند امروز با در دست داشتن پلاکارد و بنرهایی خواستار پرداخت مطالبات چندین ماهه خود شدند.

کارخانه کاشی نیلو اصفهان با ۳۹ سال سابقه تولید و کسب عنوان صادرکننده نمونه کشور این روزها درگیر مشکلاتی است.

عضو شورای اسلامی صنایع کاشی اصفهان گفت: “متاسفانه تا کنون مشکلات کارگران حل نشده و با توجه به تسهیلات کلانی که سهامداران بابت حل مشکلات کارگری و رونق تولید از بانکها دریافت کردند ،متاسفانه مرکز هزینه این تسهیلات مشخص نیست و خارج از شرکت هزینه شده است”.

امروز برای چندمین بار است که کارگران کارخانه کاشی نیلوی اصفهان که مدت‌هاست با مشکل مالی روبرو است و حقوق کارگران خود را پرداخت نکرده در مقابل استانداری اصفهان تجمع می‌کنند.