آزادی یک متهم امنیتی پس از ۵ سال

حمیدرضا مهاجرانی زندانی امنیتی زندان اوین که پیش‌تر به اتهام ارتباط با دولت لبنان به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم و در دادگاه تجدید نظر به ۵ سال تقلیل حکم یافته بود، ساعت ۱۷ بعد از ظهر امروز با اتمام دوران محکومیت‌اش از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سید حمیدرضا مهاجرانی زندانی امنیتی زندان اوین با اتمام دوران محکومیت ۵ ساله‌اش بعد از ظهر امروز از زندان آزاد شد.

آقای مهاجرانی به اتهام ارتباط با دولت لبنان از ۵ سال گذشته در زندان بسر می‌برد، وی با رای دادگاه به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.
این زندانی امنیتی در ۱۳ دی‌ماه سال جاری جهت بررسی مجدد پرونده اش به دادگاه تجدید نظر احضار شد. در این دادگاه حکم آقای مهاجرانی به ۵ سال حبس تقلیل یافت.

آقای مهاجرانی ۴۸ ساله، امروز ساعت ۱۷ بعد از ظهر با اتمام دوره محکومیت از محل زندان اوین آزاد شد.

درباره پرونده زندانیان امنیتی لازم به توضیح است، عمده زندانیان امنیتی در ایران ذیل ماده ۵۰۱ (جاسوسی) و ماده ۵۰۸ (همکاری با دولت متخاصم) قانون مجازات اسلامی مورد محاکمه قرار میگیرند، با توجه به عدم شفافیت دستگاه قضایی در رسیدگی به این قبیل پرونده ها و با توجه به اینکه دستگاه قضایی بر اساس سابقه در مواردی برای برخورد با مخالفان سیاسی خود از طرح اتهامات امنیتی به عنوان حربه ای استفاده کرده است.

پیش‌تر خبرگزاری هرانا در گزارشی تحت عنوان زندان اوین؛ لیست هویت ۳۹ زندانی امنیتی اندرزگاه ۷ اوین لیستی از زندانیان امنیتی بند ۷ زندان اوین تهیه کرده بود.