زیبا پورحبیب به زندان قرچک منتقل شد

    رادیو پارس  ـ یکی از مربیان عرفان حلقه که در تاریخ دهم تیرماه برای اجرای حکم سه سال حبس، خود را به زندان اوین معرفی کرده بود، به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

رادیو پارس   به نقل از سحام، زیبا پورحبیب یکی از مربیان عرفان حلقه که ۱۰ تیرماه ۱۳۹۴ خود را جهت گذراندن حکم سه سال حبس، به زندان اوین معرفی کرده بود، به زندان زنان قرچک ورامین منتقل شد.

لازم به ذکر است زندان شهرری “قرچک ورامین” یکی از زندان‌های ایران است که مخصوص نگهداری زندانیان زن با جرایم عمومی است، این زندان، فضایی است که فاقد استانداردهای لازم جهت نگهداری زندانیان می‌باشد و در آن هزار زن زندانی با جرایم عادی مثل قتل، دزدی و قاچاق مواد مخدر نگهداری می‌شوند. زندانیان زن زندان قرچک ورامین، در شرایط بسیار بد در سوله‌هایی که گنجایش نگهداری تعداد افراد محدودتری را دارند، ایام حبس خود را می‌گذرانن. این در حالی‌است که بیشتر بانوان زندانی با جرایم عقیدتی و سیاسی در تهران، محکومیت خود را در بند زنان سیاسی زندان اوین سپری می‌کنند.

انتقال این مربی ۵۶ ساله که از ۴۷ سالگی در کلاس‌های عرفانی شرکت داشته، به زندان قرچک ورامین، نگرانی بسیاری از فعالان حقوق بشر را برانگیخته است. پیش از این نیز برخی زندانیان سیاسی از جمله «آتنا فرقدانی» و «حکیمه شکری» به این زندان منتقل شده بودند که با اعتراض فراوان خانواده‌ها و مجامع بین‌المللی به زندان اوین بازگردانده شدند.

به گفته شاهدان عینی، آب مصرفی این‌ زندان آن‌قدر شور است که اغلب زندانیان دچار بیماری‌های پوستی و چشمی شده‌اند. هم‌چنین امکانات درمانی و دارویی بسیار محدود است یا اصلا وجود ندارد.

در همین حال “اردشیر شهنواز، علیرضا تهرانی و محمدرضا افشار” جهت گذراندن دوران محکومیت خود، طی هفته گذشته به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شدند.

محمدرضا افشار در روز دستگیری، طی یک تماس تلفنی از سوی بازجوی پرونده جهت پاره‌ای توضیحات به دادسرای شهید مقدس “اوین” احضار شد و بازجوی پرونده اعلام کرده بود که این احضار، ارتباطی با اجرای محکومیت دو ساله وی ندارد.

این افراد از مربیان عرفان حلقه هستند که طی سال‌های اخیر با اتهاماتی نظیر «توهین به مقدسات»، «مداخله در امور پزشکی» و «تحصیل مال نامشروع» محاکمه شده‌اند.

روند احضار و دستگیری عرفان حلقه‌ای‌ها و نیز موضع‌گیری مبهم مسئولان قوه قضائیه در رابطه با سرانجام پرونده “محمدعلی طاهری”، بنیان‌گذار عرفان حلقه، نگرانی‌ فعالان حقوق بشر را در پی داشته است.ziba pour habib