یک شهروند معترض با شکایت پالایشگاه بیدبلند به دو سال حبس محکوم شد/ سند

یک شهروند معترض به استخدام نیروی غیربومی در پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس در استان خوزستان با شکایت این پالایشگاه به اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” به دو سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم پس از رد واخواهی وی توسط دادگاه کیفری شهرستان بهبهان تائید و اخیرا به وی ابلاغ شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یک شهروند معترض به استخدام نیروی غیربومی در پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس با شکایت این پالایشگاه به حبس محکوم شد.

بر اساس دادنامه ای که در تاریخ ۶ مهرماه ۹۸ صادر و به ثاراله شمس الدینی ابلاغ شده است، آقای شمس الدینی با شکایت پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس از بابت اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” به صورت غیابی محاکمه و به دو سال حبس تعزیری محکوم شده است. در این دادنامه، واخواهی این شهروند رد و رای صادره توسط این دادگاه عینا تائید شده است.

لازم به ذکر است پیشتر تعدادی از شهروندان این منطقه در اعتراض به استخدام گسترده نیروهای غیر بومی در پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کرده بودند.

همچنین طی ماه های اخیر، تعدادی از کارگران پالایشگاه بیدبلند در اعتراض به عدم امنیت شغلی نیز بارها اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند. این کارگران در بخش‌های ساخت و عمران پالایشگاه مشغول به کار بوده‌اند و کارفرما به آنها گفته است که بعد از اتمام پروژه‌ها، دیگر کاری برایشان وجود ندارد.

پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس در ۳۲ کیلومتری غرب بهبهان، ۱۸ کیلومتری شمال آغاجاری و ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان میانکوه در استان خوزستان واقع شده است.