صالح تامولی طرفی، از زندان شیبان اهواز آزاد شد

صالح تامولی طرفی (منابی)، شهروند اهل اهواز، روز جاری با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی از زندان شیبان اهواز آزاد شد. این شهروند در تاریخ ۱۵ آبان ماه سال گذشته پس از حمله مسلحانه به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز به همراه تعداد پرشماری از شهروندان در استان خوزستان بازداشت شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۱۶ شهریورماه ۹۸، صالح تامولی طرفی (منابی) شهروند اهل اهواز با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی از زندان شیبان این شهر آزاد شد.

آزادی این شهروند پس از ۱۰ ماه و با تودیع قرار وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی صورت گرفته است.

در پی حمله مسلحانه به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز، صالح تامولی طرفی در تاریخ ۱۵ آبان ماه ۹۷ به همراه تعدادی دیگر از شهروندان عرب در استان خوزستان بازداشت شده بود.

طی روزهای اخیر دستکم پنج شهروند دیگر نیز که از سال گذشته در بازداشت به سر می‌بردند به نام های آمنه ظاهری ساری، حطاب ظاهری ساری، علی عبیداوی، علی حیدری و محمد مومنی تیماس با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بودند.

لازم به یادآوری است پس از حمله مسلحانه به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز تعداد پرشماری از شهروندان عرب در استان خوزستان بازداشت شدند. هرانا پیش‌تر طی پنج گزارش به ترتیب هویت ۱۰، ۱۹، ۱۷ ، ۱۳۳ و ۱۰ نفر از افرادی که پس از این جریان بازداشت شده بودند را احراز کرده است.

آقای تمولی پیش از این نیز سابقه احضار و بازداشت در پرونده خود دارد.

FacebookTwitter