میرموسی ضیاگرگری و سجاد شهیری به حبس محکوم شدند

میرموسی ضیا گرگری و سجاد شهیری دو فعال ترک (آذربایجانی) توسط دادگاه انقلاب شهرستان نقده هرکدام به یک سال حبس تعزیری محکوم شده و به دلیل عدم سابقه کیفری محکومیت یک ساله این شهروندان به بیست روز حبس کاهش پیدا کرد. این شهروندان در تاریخ ۱ تیرماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی در ارومیه و نقده بازداشت و پس از ۲۵ روز با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۱۳ شهریورماه ۹۸، رای دادگاه نقده مبنی بر محکومیت میرموسی ضیا گرگری و سجاد شهیری به آنان ابلاغ شد.

بر اساس حکم صادره توسط دادگاه شهرستان نقده، این شهروندان به استناد ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم شده و به دلیل عدم سابقه کیفری، طبق ماده ۳۷ و ۳۸ قانون مجازات اسلامی حکم یک ساله این شهروندان به ۲۰ روز حبس کاهش پیدا کرده است.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات میرموسی ضیاگرگری و سجاد شهیری، روز چهارشنبه ۵ شهریورماه ۹۸ در شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو نقده برگزار شده بود. میرموسی ضیا گرگری و سجاد شهیری اواسط مردادماه سال جاری با دریافت ابلاغیه ای جهت حضور در این دادگاه احضار شده بودند.

این شهروندان در تاریخ ۱ تیرماه توسط نیروهای امنیتی شهرستان نقده بازداشت شده و در تاریخ ۲۵ تیرماه ۹۸ با تودیع قرار وثیقه ۸۰ میلیون تومانی تا پایان زمان دادرسی آزاد شدند.

لازم به ذکر است هر دو شهروند بازداشت شده، پیشتر نیز در جریان مراسم قلعه بابک در تاریخ ۱۵ تیرماه ۹۷ به همراه دهها تن دیگر بازداشت و مدتی بعد آزاد شده بودند.