گزارشی از آخرین وضعیت احمد مندا، زندانی سیاسی در زندان ارومیه

احمد مندا، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه از سال ۹۵ در حال سپری کردن دوران محکومیت قطعی ۵ ساله خود در این زندان است. این زندانی علیرغم گذشت بیش از دو سال از زمان انتقال به این زندان و درخواست های مکرر مبنی بر انتقال به بند سیاسی کماکان برخلاف اصل تفکیک جرایم در بند عمومی زندان ارومیه نگهداری می شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، احمد مندا، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه در حال تحمل دوران محکومیت خود در این زندان است.

وی در آبان‌ماه ۹۵ توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت و به مدت دو ماه در سلول‌های انفرادی بازداشتگاه این نهاد تحت بازجویی قرار داشت.

این زندانی در دی‌ماه همان سال به بند ۳-۴ عمومی زندان ارومیه منتقل شده و در اردیبهشت ماه ۹۶ توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام عضویت در گروه‌های مخالف نظام به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

نهایتا حکم صادره در دادگاه بدوی در بهار سال گذشته عینا به تائید شعبه ۱۳ دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی رسید.

این زندانی اهل ارومیه علیرغم درخواست‌های مکرر جهت انتقال به بند زندانیان سیاسی این زندان و بدون در نظر گرفتن اصل تفکیک جرائم در بند عمومی زندان ارومیه بسر می‌برد.

لازم به ذکر است دو هم‌پرونده‌ای دیگر این زندانی با نام‌های علی ممی و یوسف مندا در مهرماه سال ۹۷ با پایان دوران محکومیت خود از زندان ارومیه آزاد شده بودند. بشیر پیرماوانه نیز دیگر هم‌پرونده‌ای این زندانی است که پیشتر در همین دادگاه به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.