سیدحسن نصرالله: به دریافت کمک مالی از ایران می‌بالیم؛ تهران هم‌پیمانان خود را نمی‌فروشد

reza amiri
  رادیو پارس _
دبیرکل حزب‌الله لبنان می‌گوید که این گروه شبه‌نظامی شیعه، دریافت حمایت‌های مالی از ایران را «مایه افتخار» خود می‌داند و هم تهران و هم حزب‌الله به این حمایت می‌بالند.
به گزارش خبرگزاری “تسنیم” سیدحسن نصرالله، در سخنان تازه‌ای تاکید کرده که «حزب‌الله هیچ پروژه مالی در اختیار ندارد» و «حمایتی که تهران از این گروه به عمل می‌آورد، برایش کافی است».
او هم‌چنین نگرانی بزرگ منطقه را «ایران بعد از توافق هسته‌ای» دانست و با بیان این‌که «ایران هم‌پیمانان خود را رها نمی‌کند» افزود: «در سال ۲۰۰۶ سخن از این می‌گفتند که تهران از حزب‌الله به‌عنوان ابزاری برای خدمت به پروژه هسته‌ای استفاده کرده است و حتی گفتند که تهران، حزب‌الله را بعد از امضای توافق خواهد فروخت و ما همواره می‌گفتیم که ایران چنین نیست و سوریه هم، چنین نیست. امروز واقعیت نمایان شده است، چه‌ کسی در این زمینه راستگو و چه‌ کسی دروغگو بود؟»
نصرالله‌ ادامه داد: «جان کری می‌گوید ایران حاضر نشد در برابر امور دیگر به‌جز مسأله هسته‌ای مذاکره کند؛ بنابراین نه کسی چیزی فروخت و نه کسی چیزی خرید، بنابراین شما بیچاره و بینوا هستید، بروید و در اوضاع خودتان جستجو و تأمل کنید. امام خامنه‌ای موضع ایران در قبال امریکا و در قبال جنبش‌های مقاومت را بار دیگر مورد تأکید قرار داد؛ و حزب‌الله در این تأکیدها جایگاه ویژه‌ای داشته است.»Bildergebnis für hassan nasrallah