دستکم ۲ تجمع اعتراضی برگزار شد

امروز، جمعی از کارگران شرکت پتروشیمی فارابی واقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و جمعی از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس تهران در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، کارگران شرکت پتروشیمی فارابی واقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مجدداً در خصوص پیگیری مطالبات خود، دست از کار کشیدند. کارگران خواهان برکناری سرپرست شرکت هستند.

بنابر این گزارش از بندر امام خمینی، این کارگران در گفتگو با ایلنا گفتند: “در ماه‌های گذشته، چهل روز اعتصاب کردیم و مطالبات خود را به گوش مسئولین رساندیم، آنان نیز قول تحقق خواسته‌های ما را دادند و به همین خاطر، دو هفته دست از اعتراض کشیدیم”.

این کارگران در ادامه بیان داشتند: “متأسفانه به ما وعده سر خرمن داده شده بود و به همین جهت مجدداً از ۲۸ مهرماه تا کنون اعتصاب خود را آغاز کرده‌ایم و اینبار علاوه بر حقوق حقه‌ی خود، خواهان تغییر در مدیریت شرکت هم هستیم”.

لازم به ذکر است کارگران قراردادیِ پتروشیمی فارابی، نسبت به عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل اعتراض دارند.

این کارگران می‌گویند: “قرار بوده به‌زودی طرح طبقه‌بندی مشاغل اجرا شود ولی هنوز زمان آن مشخص نیست و ما نمی‌دانیم تا چه زمان باید صبر کنیم”.

آنان معتقدند در بسیاری از پتروشیمی‌ها، طرح طبقه‌بندی اجرایی می‌شود، و بیان می‌کنند: “از تبعیض خسته‌ایم و از مدیران هلدینگ شستا و تاپیکو می‌خواهیم که هرچه زودتر فکری به حال ما بکنند”.

به گفته‌ این کارگران، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در پتروشیمی‌ها، نص صریح قانون است و نباید در تمکین به آن، اهمال شود.

این کارگران گفتند: “از فرماندار شهرستان ماهشهر و نماینده مجلس می خواهیم نسبت به مشکلات ما بی تفاوت نباشند و از حقوق ما دفاع کنند”.

نمایشگر ویدیو

00:00
00:21

اعتراض دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس به وضعیت صنفی/ ویدئو

به گزارش ایلنا، جمعی از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس امروز در اعتراض به عدم بهبود وضعیت صنفی تجمع کردند.

ظهر امروز جمعی از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس در اعتراض به وضعیت صنفی این دانشگاه تجمع کردند.

تغییر رویه اجرایی فعلی درباره سنوات و حذف تمدیدهای کوتاه مدت و ارائه کامل و رایگان ترم ۵ به عنوان سنوات قانونی دانشجویان بر اساس ابلاغیه وزارت علوم و لغو کامل کسر نمره از پایان نامه در بخش مربوط به تاخیر در دفاع یا ارائه پروپوزال، عدم تخلیه خوابگاه‌های موجود و دستیابی به یک راه حل پایدار و بلندمدت در مورد نحوه تامین خوابگاه‌های مورد نیاز و تامین خوابگاه خودگردان برای دانشجویان روزانه نوع “ب” و دانشجویان متاهل، حضور بازرس صندوق رفاه برای تعیین دقیق درجه خوابگاه‌ها و تعیین نرخ بر اساس آیین‌نامه و برگزاری مناقصات مربوط به سلف در فرآیندی شفاف و قانونی و انتشار کامل متن قرارداد با پیمانکار و تدوین برنامه سرکشی و نظارت مرتب مسئولان شورای صنفی و دانشگاه بر حجم غذای ارائه شده به دانشجویان و بررسی کیفیت مواد غذایی از دلایل تجمع امروز دانشجویان بوده‌است.

نمایشگر ویدیو

00:00
00:15

نمایشگر ویدیو

00:00
00:04