چابهار؛ ۲۰۰ هزار نفر از مردم آبرسانی سقایی می‌شوند

عبدالغفور ایران نژاد نماینده مردم چابهار در مجلس گفت که بیش از ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت چابهار فاقد شبکه آب‌رسانی هستند و به‌صورت سقایی آب‌رسانی می‌شوند. وی همچنین اظهار کرد که تعداد ۵۰ تانکر، ماهانه ۷ هزار سرویس آب سقایی با سهمیه هر نفر ۱۵ لیتر در روز میان روستانشینان چابهار توزیع می‌کنند که عمده این تانکرها به دلیل آب‌وهوای چابهار و میزان زنگ‌زدگی بالا هم‌اکنون فرسوده شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، عبدالغفور ایران نژاد با اشاره به بحران دسترسی به آب در چابهار اظهار داشت: “هم‌اکنون بیش از ۹۰ درصد جمعیت چابهار در ۴۰۶ روستای این شهرستان با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر به‌صورت سقایی و با ناوگان آب‌رسانی سیار آب‌رسانی می‌شوند”.

وی افزود: “تعداد ۵۰ تانکر، ماهانه ۷ هزار سرویس آب سقایی با سهمیه هر نفر ۱۵ لیتر در روز میان روستانشینان چابهار توزیع می‌کنند که عمده این تانکرها به دلیل آب‌وهوای چابهار و میزان زنگ‌زدگی بالا هم‌اکنون فرسوده شده‌اند”.

نماینده مردم چابهار در مجلس تصریح کرد: “از میان تانکرهای آب‌رسانی چابهار ۷ تانکر بیش از بقیه فرسوده شده و باآنکه قابلیت آب‌رسانی را از دست‌داده اند اما به دلیل نبود تانکر همچنان برای آب‌رسانی به روستاها استفاده می‌شوند”.

ایران نژاد خاطر نشان کرد: “اختصاص حداقل ۱۴ میلیارد تومان برای نوسازی و خرید ناوگان آبرسانی جدید و هم‌چنین پرداخت مطالبات ناوگان‌های خصوصی لازم است تا کار آب‌رسانی سقایی به روستاهای چابهار تداوم داشته باشد وگرنه توان آب‌رسانی از دست خارج می‌شود”.

وی بیان داشت: “با توجه به اهمیت راهبردی چابهار در مناسبات ملی و بین‌المللی، اختصاص منابع ویژه برای تسریع در پروژه‌های آب‌رسانی به مردم محروم روستاها ضرورت توسعه سواحل مکران است”.

چابَهار یکی از شهرهای جنوب خاوری استان سیستان و بلوچستان ایران است.