بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ روستا در استان خوزستان از داشتن برق یا گاز محروم هستند

عبدالله حسینی مدیر کل امور روستایی استانداری خوزستان با اشاره به این که خوزستان دارای چهار هزار و ۵۵ روستا است، گفت که از این تعداد ۲۶۱ روستا از برق و ۲ هزار و ۳۸۹ روستا نیز از گاز بی بهره هستند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، عبدالله حسینی مدیر کل امور روستایی استانداری خوزستان روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به این که خوزستان دارای چهار هزار و ۵۵ روستا است، گفت “تعداد ۲ هزار و ۶۵۰ روستا در استان خوزستان از داشتن برق یا گاز محروم هستند، از این تعداد روستا ۲۶۱ روستا از برق و ۲ هزار و ۳۸۹ روستا نیز از گاز بی بهره‌اند.

وی با بیان این که در استان خوزستان ۱۱ هزار و ۷۷۰ کیلومتر راه روستایی وجود دارد اظهار کرد: “از این میزان حدود ۷ هزار و ۴۶۷ کیلومتر آسفالت، یک هزار و ۲۴۶ کیلومتر راه شوسه و ۳ هزار و ۵۷ کیلومتر نیز راه خاکی است.

وی با اشاره به این که خوزستان دارای چهار هزار و ۵۵ روستا است، گفت “تعداد ۲ هزار و ۶۵۰ روستا در استان خوزستان از داشتن برق یا گاز محروم هستند، از این تعداد روستا ۲۶۱ روستا از برق و ۲ هزار و ۳۸۹ روستا نیز از گاز بی بهره‌اند.

مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان با اشاره به اعتبارات روستایی تصریح کرد: “در سال ۹۵ و ۹۶ در مجموع ۳ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش آبادانی و عمران روستاها برای مواردی چون فضای سبز، بهسازی، روشنایی، احداث آسفالت و احداث جداول توسط دهیاری‌ها هزینه شده است”.

وی درباره وضعیت اشتغال روستایی نیز گفت: “اشتغال روستایی در سال ۹۶ با مصوبه مجلس و با اعتبارات صندوق توسعه ملی بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان کار خود را آغاز کرد که سهم خوزستان از این میزان ۳۴۰ میلیارد تومان به استان اعلام شد”.

حسینی بیان کرد: “بدر بخش اعطای تسهیلات بانکی مسکن روستایی به عنوان وثیقه محسوب شده، اما زمین محل اجرای طرح به عنوان وثیقه در بانک‌ها پذیرفته شده و روستاییان می‌توانند با سپردن سند زمین خود به عنوان وثیقه تسهیلات دریافت کنند”.

وی با بیان اینکه بر اساس سرشماری سال ۹۵، جمعیت روستایی از ۲۹ درصد سال ۹۰ به ۲۴ درصد در سال ۹۵ رسیده است گفت: “بر اساس سیاست‌های کلی نظام باید با فراهم کردن شرایط لازم، تغییر الگوی کشت در روستاها، فراهم کردن بازار فروش محصولات روستایی و… از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری کنیم”.

مدیر کل امور روستایی استانداری خوزستان با بیان این که ۱۷ روستای هدف گردشگری در استان وجود دارد بیان کرد: “همچنین ۳۰ نقطه روستایی دیگر به عنوان جاذبه‌های گردشگری شناسایی شده است”.

خوزستان دارای ۴ هزار و ۵۵ روستا و ۱ هزار و ۹۲۵ دهیاری است که از این تعداد ۲۸۲ دهیاری جدید محسوب می‌شوند.

همچنین ۶۷ بخش در خوزستان وجود دارد که ۲ بخش بندر امام خمینی و بخش مرکزی آغاجاری روستا ندارند.

همچنین ۲ هزار و ۷۲ روستای خوزستان دارای طرح هادی هستند که طرح‌های آنها توسط بنیاد مسکن در دست اجراست.