محمد نظری اعتصاب غذای خود را از سر گرفت

محمد نظری، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه، از روز گذشته سوم آذرماه اعلام اعتصاب غذا کرده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز جمعه سوم آذرماه محمد نظری در اعتراض به عدم رسیدگی درمانی بار دیگر دست به اعتصاب غذا زده است.
این زندانی سیاسی پیش از این به مدت سه ماه در زندان رجایی شهر در اعتصاب غذا به سر برده و اعتصاب مجدد وی وضعیت جسمانی وی را به خطر می اندازد.
یک منبع آگاه به شبکه حقوق بشر کُردستان گفته است:«محمد نظری از روز انتقال به زندان مرکزی ارومیه به دلیل وخامت حالش به بهداری منتقل شده و پزشکان بهداری بعد از معاینه ایشان اعلام کرده‌اند که به دلیل بیماری کلیوی، وی باید به صورت اورژانسی در بیمارستانی خارج بستری و مورد عمل جراحی قرار بگیرد.»
این منبع در ادامه اظهار داشته است: « آقای نظری از زمان بستری شدن در بهداری در انتظار دستور مسئولین زندان برای انتقال به بیمارستان خارج از زندان است و علی‌رغم توصیه‌ی پزشکان بهداری برای انتقال فوری ایشان جهت عمل جراحی اما همچنان چنین اقدامی صورت نگرفته و این سبب شده که این زندان سیاسی در بهداری زندان اقدام به اعتصاب غذا کند.»
محمد نظری به همراه دو زندانی سیاسی دیگر اواخر آبان ماه با مأموران زندان رجایی شهر درگیر شدند و به صورت تنبیهی به زندان ارومیه انتقال یافتند.
این زندانی سیاسی ۲۴ سال است که بدون یک روز مرخصی در زندان نگهداری می‌شود و با درخواست اعمال ماده ۱۰ آیین دادرسی در پرونده‌اش در مردادماه سال جاری به اعتصاب غذای اعتراضی زندانیان سیاسی رجایی شهر پیوست.
محمد نظری در مدت اعتصاب خود بار ها به دلیل وخامت حال به بیمارستان منتقل شده و اکنون به دلیل اعتصاب غذای طولانی مدت نیازمند رسیدگی پزشکی در خارج از زندان است.
محمد نظری، متولد ۱۳۵۰، در سال ۱۳۷۳ در بوکان به اتهام همکاری احزاب کرد بازداشت و در دادگاه ارومیه توسط قاضی جلیل زاده محکوم به اعدام شد. این حکم در سال ۷۸ به حبس ابد تقلیل یافت. وی محکومیت خود را بر اساس اعترافات دروغین اخذشده تحت شکنجه دانسته و اعلام داشته در هیچ تروری نقش نداشته است.
محمد نظری در مدت ۲۴ حبس خود، طی نامه‌های متعددی به سه رییس قوه قضاییه ایران، خواهان اعاده دادرسی شده اما تاکنون هیچ پاسخی نگرفته است.