بعد از داعش..واشنگتن برای جنگ با شبه‌نظامیان ایران در عراق آماده می‌شود

 

دبی.العربیه، فارسی
به گزارش روزنامه آمریکایی «واشنگتن تایمز»، آمریکا بعد از پایان جنگ با گروه داعش برای جنگ احتمالی با شبه‌نظامیان حزب‌الله در عراق آماده می‌شود.
رهبران حزب‌الله پیشتر در چندین بیانیه از آمریکا خواسته بودند که بعد از جنگ با داعش خاک عراق را ترک کند.
با نزدیک شدن پایان کار داعش در عراق، ایالات متحده آمریکا هشدار می‌دهد که با توجه وضعیت موجود نبرد بعدی با شبه‌نظامیان ایرانی در عراق خواهد بود.
روزنامه واشنگتن تایمز گزارش می‌دهد که ایالات متحده آمریکا برنامه ریزی برای مقابله با شبه نظامیان حزب‌الله در عراق پس از پایان جنگ با داعش را آغاز کرده است.
شبه نظامیان حزب‌الله در عراق نیت خود در مخالفت با حضور آمریکا در این کشور را پوشیده نکرده‌اند و به نیروهای آمریکایی اجازه مشارکت در بازپس‌گیری تلعفر را ندادند.
از دیدگاه حزب‌الله بزرگترین مشکل عراق حضور نیروهای آمریکایی در این کشور است و پیش بینی می‌کند که بعد از داعش، نبرد با آمریکا و نیروهای وابسته به آن در دستور کار خواهد بود.
آمریکا می‌داند که منظور از این بیانیه‌ها علاقه ایران به حمایت از شبه نظامیان حزب‌الله در عراق و دور کردن آمریکا از طرح ساخت جاده ارتباطی تهران به لبنان از طریق عراق و سوریه است.
ایالات متحده آمریکا با این طرح مخالف است و حزب‌الله را یکی از خطرناک‌ترین گروه‌های تروریست در عراق می‌داند.
به گزارش واشنگتن تایمز، حزب‌الله عراق در سال ۲۰۰۷ توسط سپاه قدس سپاه پاسداران ایران تاسیس شد و از آن زمان تا کنون مسئول مرگ ۵۰۰ نیروی آمریکایی در این کشور بوده است.
ایالات متحده آمریکا نگران توانایی نظامی این شبه‌نظامیان در استفاده از تله‌های انفجاری با دقت بالاست.

https://t.me/joinchat/AAAAADvDGSIr3cnGVtM94g