تداوم محرومیت سهیل عربی از رسیدگی درمانی/ تهدید و آزار همسر این زندانی عقیدتی

مشکلات جسمانی سهیل عربی، زندانی عقیدتی که در پی بازجویی و شکنجه در بند دو-الف از سوی بازجویان سپاه ایجاد شده، طی روزهای اخیر به دلیل محرومیت از رسیدگی درمانی تشدید گشته است؛ از سوی دیگر مأموران امنیتی همسر این زندانی عقیدتی را طی تماس‌های تلفنی مورد تهدید قرار می‌دهند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سهیل عربی ، زندانی عقیدتی ، طی روزهای گذشته ، علاوه بر تشدید مشکلات جسمانی متأثر از شکنجه‌های اخیر در بند دو-الف ، تحت‌ فشار و اذیت و آزار مسئولان زندان اوین نیز قرار گرفته است.
این زندانی بند ۳۵۰ علیرغم سرگیجه ، سردرد شدید حالت تهوع و مشکلات بینایی بر اثر ضرب و شتم  از رسیدگی درمانی مناسب در زندان محروم مانده و مسئولان از رسیدگی به وی خودداری می‌کنند.
مأموران امنیتی نیز علاوه بر تهدیدهای مکرر نسترن نعیمی همسر این زندانی عقیدتی، از ملاقات آنان نیز به بهانه امتناع سهیل عربی از پوشیدن لباس فرم زندان، ممانعت به عمل آورده‌اند.
لازم به یادآوری است؛ در پی بازداشت نسترن نعیمی، همسر سهیل عربی از سوی نیروهای سپاه، این زندانی عقیدتی اعلام اعتصاب غذا کرد و او نیز از سوی مسئولان زندان به بند دو-الف منتقل گردید. وی در حالی که در اعتصاب غذا به سر می‌برد، در بند دوـالف از سوی ماموران بازجویی، تحت انواع شکنجه و ضرب و شتم از ناحیه سروصورت قرار گرفته است.
سهیل عربی پس از آزادی نسترن نعیمی با تودیع وثیقه، به اعتصاب غذای خود خاتمه داد و پس از هشت روز به بند ۷ زندان اوین بازگردانده شد.
سهیل عربی، زندانی عقیدتی، در دی‌ماه ۱۳۹۲ با اعلام‌جرم قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر و به مدت دو ماه در بند سپاه در زندان اوین تحت بازجویی و فشار قرار گرفت. او تاکنون در دادگاه‌های متعددی به دلیل محتوای مطالب منتشرشده در صفحه فیس‌بوک خود و سایر صفحاتی که به همراه دیگران، ادمین (سرپرست) آن‌ها بوده، محاکمه شده است.
شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب سهیل عربی را به دلیل «توهین به رهبر جمهوری اسلامی و تبلیغ علیه نظام» به سه سال حبس تعزیری و شعبه ۱۰ دادگاه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت، او را به دلیل «توهین به مقامات» به ۵۰۰ هزار تومان جریمه نقدی و ۳۰ ضربه شلاق محکوم کرده‌اند.
وی هم‌چنین به اتهام «سب‌النبی» از سوی شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان به اعدام محکوم شد که این حکم طی اعاده دادرسی به ۹۰ ماه زندان و دو سال تحقیقات مذهبی برای اثبات پشیمانی تبدیل گشت.