گزارشی از وضعیت محمد قادری نیا در زندان اوین

محمد قادری نیا، شهروند ساکن تهران با تایید حکم بدوی در دادگاه تجدید نظر حدود یک ماه پیش جهت تحمل مدت محکومیت خود به بند عمومی زندان اوین منتقل شده است. وی پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۳ ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد قادری نیا، شهروند ساکن تهران با تایید حکم بدوی در دادگاه تجدید نظر از یک ماه گذشته جهت تحمل محکومیت خود به بند ۸ زندان اوین منتقل شده است.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “آقای قادری نیا در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ به دلیل شرکت در یک تجمع که جهت اعتراض به گرانی در چهارراه استانبول تهران برگزار شده بود، توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت و پس از تحمل ۶ روز بازداشت و بازجویی در بازداشتگاه این نهاد موسوم به بند دو الف زندان اوین به زندان تهران بزرگ منتقل و نهایتا پس از ۲۷ روز با تودیع قرار وثیقه آزاد شد”.

این منبع مطلع در ادامه افزود: ” آقای قادری نیا سپس از بابت “اتهام اجتماع و تبانی” توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، به ریاست قاضی احمدزاده محاکمه و به تحمل ۳ ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شد. این حکم نهایتا در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به تایید رسید”.

آقای قادری نیا، از حدود یک ماه پیش جهت تحمل مدت محکومیت خود به بند ۸ زندان اوین منتقل شده است.