مصدومیت سه کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

روز گذشته و امروز، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، ۳ کارگر طی سه حادثه جداگانه در شهرهای زنجان، تهران و مشهد دچار مصدومیت شدند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، در دو حادثه جداگانه، دو کارگر حین انجام کار در شهرهای زنجان و مشهد مصدوم شدند.

در حادثه اول که دیروز دوشنبه ۲۲ مهرماه، در کیلومتر ۸۵ خط شمالی آزادراه زنجان – قزوین رخ داد، یک کارگر حوالی ساعت سه بعدازظهر حین نصب نیوجرسی (حفاظ وسط جاده) بر اثر برخورد خودرو جان باخت.

در حادثه‌ای دیگر که در منطقه سیدی شهر مشهد رخ داد، کارگری حین تخریب ساختمان مسکونی دو طبقه زیر آوار گرفتار شد. این کارگر که به شدت مجروح شده بود، پس از دقایقی توسط آتش‌نشانان نجات یافت و جهت طی مراحل درمانی به بیمارستان منتقل شد.

مصدومیت یک کارگر در تهران

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ساعت ۱۰ و ۲۰ دقیقه صبح امروز همزمان با تماس کارفرمای یک کارگاه شیرینی‌پزی در محله رسالت تهران و اعلام وقوع حادثه گیر کردن دست کارگر جوان در چرخ‌گوشت صنعتی، کارگر مصدوم توسط عوامل اورژانس به بیمارستان سینا واقع در خیابان امام خمینی انتقال یافت.

حبیب دلاوری، فرمانده گروه امداد و نجات ایستگاه یک سازمان آتش‌نشانی تهران درباره جزئیات این حادثه گفت: “بنابر گفته شاهدان، کارگر ۲۰ ساله در کارگاه شیرینی‌پزی در حال کار بود که ناگهان دست وی داخل چرخ‌دنده‌های چرخ‌گوشت صنعتی فرو رفت”.

دلاوری افزود: “با رسیدن مصدوم به بیمارستان، آتش‌نشانان با بررسی کامل شرایط دست مصدوم که از ناحیه کف دست و چهار انگشت وی (غیر از انگشت شست) توسط چرخ گوشت بلعیده شده بود، با دقت بسیار بدنه چرخ‌گوشت را برش داده و دست کارگر جوان را از میان دنده‌های چرخ‌گوشت بیرون آوردند”.