مرگ و مصدومیت ۵ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

امروز در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، ۴ کارگر در شهرهای بندرعباس و نجف آباد دچار حادثه شدند. در این حوادث ۳ کارگر مصدوم شدند و ۱ کارگر جان خود را از دست داد. بنا بر خبری دیگر، یکی از کارگرانی که روز گذشته در شهرستان کارون بر اثر سقوط در چاه فاضلاب مصدوم شده بود، به دلیل شدت جراحات وارده در بیمارستان سینای این شهر جان باخت. ایران در زمینه‌ی رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از صداوسیما، امروز دوشنبه ۴ شهریورماه ۱۳۹۸، سقوط بالابر حمل بار در چاله آسانسور یک کشته و یک زخمی بر جای گذاشت.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس گفت: “این حادثه صبح دیروز در ساختمان نیمه کاره در بلوار شهدا رخ داد”.

حسن امینی افزود: “علت این حادثه پاره شدن سیم بکسل بالابر بود”.

مصدومیت ۲ کارگر در نجف آباد

به گزارش ایلنا، فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد از آتش سوزی و انفجار در مرکز پخش گاز مایع و مصدوم شدن ۲ کارگر خبر داد.

محمد حسین باباکلانی گفت: “در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر آتش سوزی و انفجار در یک مرکز پخش گاز مایع در خیابان “چهارباغ” شهر “نجف آباد” ماموران گشت کلانتری ۱۲ این فرماندهی به محل اعزام شدند”.

این مقام انتظامی ادامه داد: “ماموران در محل مشاهده کردند، مرکز پخش گاز مایع دچار آتش سوزی و انفجار شده و ۲ کارگر نیز به شدت مصدوم شده‌اند”.

باباکلانی با اشاره به اینکه مصدومان حادثه به بیمارستان منتقل شدند، گفت: “آتش سوزی توسط عوامل آتش نشانی مهار و علت وقوع نیز توسط کارشناسان در دست بررسی است”.

مرگ یکی از کارگران سقوط کرده به چاه فاضلاب در خوزستان

به گزارش ایرنا، مدیر بیمارستان سینای شهرستان کارون گفت: “یکی از حادثه دیدگان این بیمارستان که روز گذشته در اثر سقوط چاه فاضلاب آسیب دیده بود به دلیل شدت جراحات و نیز گاز گرفتگی شدید فوت کرد”.

مجید باوی افزود: “در این حادثه پنج نفر مصدوم شدند که  سه نفر آنان پس از درمان  مرخص شدند و یک نفر دیگر تحت درمان است اما وضعیتش مساعد نیست”.

به گفته وی ۲ نفر از کارگران نیروی پیمانکار روز یکشنبه در حال بازگشایی و پاکسازی مسیرهای منهول فاضلاب بیمارستان بودند که دچار گاز گرفتگی شده و در چاه فاضلاب سقوط کردند که ۲ نفر دیگر و نگهبان بیمارستان نیز حین کمک رسانی دچار حادثه شدند.

شهرستان کارون به مرکزیت کوت عبدالله پیش از این از توابع شهرستان اهواز بود که به شهرستان مستقل تبدیل شد.