محروم از درمان؛ گزارشی از وضعیت بابک دادبخش در زندان رجایی شهر کرج

بابک دادبخش، شهروند ساکن تهران که در بهمن ماه سال گذشته بازداشت و به اتهامات سنگینی مانند فساد فی الارض و محاربه متهم شده است علیرغم وجود بیماری اعصاب و روان از رسیدگی پزشکی محروم مانده است. همچنین با وجود اینکه خانواده وی از اردبیل جهت ملاقات با وی به زندان رجایی شهر کرج مراجعه می کنند، توسط دادیار ناظر و رئیس زندان از ملاقات حضوری وی با خانواده‌اش جلوگیری می شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بابک دادبخش، زندانی محبوس در زندان رجایی شهر کرج از رسیدگی پزشکی و ملاقات حضوری با خانواده خود محروم مانده است.

گفته می‌شود این زندانی از بیماری اعصاب و روان رنج می‌برد و در ایام بازداشت نیز مدتی در آسایشگاه امین آباد که مختص بیماران روحی-روانی بوده نگهداری شده است، او اکنون با چنین وضعیت حادی از رسیدگی پزشکی-روانی محروم مانده است.

همچنین ملاقات‌های حضوری وی نیز به دستور وزیری، دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی و امنیتی و ضیایی رئیس زندان رجایی شهر کرج لغو شده است. این در حالی است که خانواده آقای دادبخش مسافت طولانی را از شهرستان اردبیل جهت ملاقات با وی طی می‌کنند.

بابک دادبخش ماه گذشته طی نامه ای سرگشاده خطاب به رئیس قوه قضاییه، ضمن تشریح شرایط زندگی و بازداشت خود، اتهامات مطروحه را واهی و ساختگی خوانده و خواهان رسیدگی این مقام قضایی به پرونده‌اش و پایان بی عدالتی شده است.

همچنین در تاریخ ۵ خردادماه نیز خواهر بابک دادبخش طی نامه ای خطاب به رییس قوه قضاییه، به شرح وضعیت زیستی برادرش خصوصا وضعیت سلامت روان وی پرداخته و معتقد است که وی نه محارب بلکه انسانی منزوی بوده که در خلوت خود دلخوشی‌هایی نیز داشته است و با توجه به اینکه مصداق اتهامات مطروحه در موردش وجود ندارد، بی گناه است.

لازم به یادآوری است بابک دادبخش، شهروند ساکن تهران در آبان ۹۷ توسط پلیس امنیت تهران بازداشت و به وزارت اطلاعات تحویل داده شد. این زندانی در ایام بازداشت شرایط متفاوتی را در بازداشتگاه‌های مختلف از جمله ۲۰۹ اوین و فشافویه تهران سپری کرده است. او همچنین برای مدتی در آسایشگاه امین آباد که مختص بیماران روحی-روانی است نگهداری شده است. وی نهایتا در ۲۷ بهمن ماه ۹۷ به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد اما به خاطر شرایط بسیار نامناسب جسمی و روحی ابتدا به بند بیماران روانی و صعب العلاج این زندان و مدتی بعد به سالن ۱۰ بند ۴ این زندان که به سالن زندانیان سیاسی معروف است، منتقل شد. آقای دادبخش به اتهامات سنگینی مانند فساد فی الارض و محاربه متهم شده است.

بابک دادبخش ۳۸ ساله، متولد و اهل اردبیل متاهل و دارای فرزند است پیش از این نیز در سالهای ۸۶ تا ۸۸ در زندان اوین به سر تحمل حبس کرده بود که با غیبت در زمان مرخصی کماکان با پرونده باز روبرو اس