صبا کردافشاری بازداشت شد

صبا کرد افشاری، زندانی سیاسی سابق ساعاتی پیش توسط نیروهای امنیتی در منزل پدری خود در تهران بازداشت و به بازداشتگاه وزرا منتقل شد. ماموران در هنگام بازداشت اقدام به تفتیش منزل و ضبط تعدادی از وسایل شخصی وی ازجمله تلفن همراه و لپ تاپ کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۱۱ خردادماه ۹۸، صبا کردافشاری، زندانی سیاسی سابق توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

نیروهای امنیتی صبح امروز با حضور در منزل پدری خانم کردافشاری با ارائه حکم بازداشت، وی را به بازداشتگاه وزرا منتقل کردند. ماموران در هنگام بازداشت اقدام به تفتیش منزل و ضبط تعدادی از وسایل شخصی وی ازجمله تلفن همراه و لپ تاپ کردند.

از دلایل بازداشت و نهاد بازداشت کننده این فعال مدنی و زندانی سیاسی سابق تا لحظه تنظیم این گزارش اطلاع دقیقی در دست نیست.

لازم به ذکر است صبا کرد افشاری در تاریخ ۱۱ مردادماه سال گذشته و در جریان اعتراضات مردمی مردادماه در اعتراض به “شرایط رو به افول اقتصادی و فساد” به همراه حدود ۵۰ تن دیگر بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شده بود.  وی اواخر مهرماه همان سال و حدود دو ماه پس از بازداشت به بند زنان زندان اوین منتقل شده و توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به اتهام “اخلال در نظم عمومی” به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

این شهروند در تاریخ ۲۵ بهمن ماه سال ۹۷ و در جریان موج آزادی زودهنگام زندانیان سیاسی از بند زنان زندان اوین آزاد شد.