سه فعال صنفی معلمان کرمانشاه از اتهامات مطروحه تبرئه شدند/ سند

دادگاه عمومی و انقلاب کرمانشاه سه تن از فعالین صنفی معلمان این شهر را از اتهامات مطروحه تبرئه کرد. در حکم صادره آمده است که حضور این افراد در تجمعات صرفا اعتراض به وضعیت معیشتی بوده است. خان عزیز اسماعیلی، طه نصیری و منوچهر آقا بیگی، سه فرهنگی بازنشسته اهل کرمانشاه در تاریخ ۴ بهمن ماه و در جریان تجمع اعتراضی فرهنگیان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و مدتی بعد آزاد شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، خان عزیز اسماعیلی، طه نصیری و منوچهر آقا بیگی سه تن از فعالین صنفی معلمان کرمانشاه با رای دادگاه عمومی و انقلاب کرمانشاه از اتهامات مطروحه تبرئه شدند.

در حکم صادره توسط این دادگاه آمده است که حضور این افراد در تجمعات صرفا اعتراض به وضعیت معیشتی بوده است.

این شهروندان در تاریخ ۴ بهمن ماه و در جریان تجمع اعتراضی فرهنگیان در شهر کرمانشاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ساعاتی بعد آزاد شده بودند. اتهام عنوان شده در زمان بازداشت علیه این شهروندان “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” بوده است.

لازم به ذکر است در روزهای ۴ و ۵ بهمن ماه معلمان و بازنشستگان فرهنگی شهرهای اصفهان، کرج، کرمانشاه، خرم‌آباد و اردبیل به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های خود مراجعه کرده و در اعتراض به برآورده ‌نشدن مطالبات خود، اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کرده بودند.

به گفته آنها؛ مهم‌ترین مطالبات فرهنگی در این مراجعات همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، بیمه تکمیلی کارآمد برای تمامی شاغلان و بازنشستگان فرهنگی و  رسیدگی به مشکلات معیشتی بوده است.