دستکم ۸ تجمع اعتراضی برگزار شد

طی روزهای گذشته و امروز، جمعی از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس، جمعی از خانواده‌های مسافران سانحه هواپیمایی تهران ـ یاسوج، جمعی از بازاریان و کسبه بانه و جوانرود (کردستان)، جمعی از سپرده گذاران آرمان وحدت در اهواز، جمعی از مالباختگان موسسه کاسپین مشهد و معلمان خرید خدمات آموزشی در شهرها و استان‌های مختلف از جمله قزوین، کرمان و یزد در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از انصاف، مورخ ۲۶ فروردین ۱۳۹۷، جمعی از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس در اعتراض به مسایل صنفی، مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کرده‌اند.

براساس گزارش های رسیده مسایل صنفی که دلیل تجمع کنندگان اعلام شده، از جمله آنها می‌گویند که عدم شفافیت در بودجه‌ی دانشگاه و نحوه‌ی هزینه کرد آن سبب شده است که مسوولین دانشگاه از توضیح درباره‌ی کمبود امکانات رفاهی دانشجویان اعم از تغذیه، خوابگاه، اینترنت، کتابخانه و مسائل دیگر به شدت بکاهند و از طرفی دیگر بر فشارهای مالی و تحصیلی بر دانشجویان بیافزایند. مسائل پیش آمده، به دلیل سوء مدیریت، سالها است که گریبان‌گیر دانشگاه تربیت مدرس است و در سالهای اخیر شیب تندتری داشته است.

بنا بر گفته‌ی یکی از دانشجویان معترض درباره‌ی پیش زمینه‌ی این اعتراض، ۲۵ اسفند ماه گذشته، در یکی از خوابگاه‌های دانشگاه اطلاعیه‌ای مبنی بر تخلیه‌ی خوابگاه پس از تعطیلات نوروزی توسط معاونت دانشجویی منتشر شد. این درحالی است که تخلیه و یا نقل و انتقال دانشجویان خوابگاهی بین دو ترم شکل می‌گیرد و این مساله تخلفی آشکار محسوب می‌شود.

در اولین تجمع دانشجویان در چهارشنبه گذشته، جلسه‌ای میان نمایندگان دانشجویان و معاونت دانشجویی برگزار شد که در آن گفته شد نه تنها این خوابگاه بلکه سیاست ما تخلیه و واگذاری تمامی خوابگاه‌های استیجاری است! این درحالی است که هیچ خوابگاه جایگزینی در نظر گرفته نشده و سایر خوابگاه‌های ملکی ظرفیت لازم را برای اسکان دانشجوها ندارد و فضای مناسب برای هر دانشجو نیز لحاظ نشده است.

در نتیجه با انباشته شدن نارضایتی دانشجویان و عدم پاسخگویی از سوی مسوولین دانشگاه، تجمعی اعتراضی دیگری شکل گرفت.

نمایشگر ویدیو

00:00
00:31

تجمع خانواده‌های مسافران سانحه پرواز تهران-یاسوج مقابل ساختمان هلال احمر

به گزارش فارس مورخ ۲۶ فروردین ۱۳۹۷، جمعی از خانواده‌های مسافران سانحه هواپیمایی تهران ـ یاسوج مقابل ساختمان صلح هلال‌احمر تجمع کردند.

خانواده‌های حادثه‌دیده علت اعتراض خود را کندی اقدامات دستگاه‌هایی همچون هلال‌احمر و سایر دستگاه‌های مربوطه اعلام کرده و معتقدند که دو ماه از این حادثه می‌گذرد ولی جست‌وجوی اجساد به درستی انجام نگرفته و هنوز ۴۸ خانواده هیچ قطعه‌ای از عزیزانشان به آنها ارائه نشده است.

یکی از تجمع‌کنندگان که برادر خود را در این حادثه از دست داده است در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: “۲ ماه از این حادثه می‌گذرد ولی علت دقیق حادثه هنوز مشخص نیست و همه مشکلات را به عهده خلبانی انداخته‌اند که خود نیز قربانی این حادثه است. هوا در آن روزی که هواپیما به سمت یاسوج حرکت کرد ناپایدار بود و نباید از تهران پرواز می‌کرد. همچنین برخی از مسئولان می‌گویند که حین مسیر وضعیت جوی ناپایدار شده در حالی که می‌توانست پیش‌بینی‌ها و اقدامات لازم صورت گیرد”.

تجمع کسبه و بازاریان بانه و جوانرود در اعتراض به بسته شدن دروازه‌های مرزی و بالا رفتن تعرفه‌های گمرکی

صبح امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۹۷، جمعی از بازاریان و کسبه بانه و جوانرود (کردستان)، در اعتراض به بسته شدن دروازه های مرزی و بالا رفتن تعرفه های گمرکی دست به اعتصاب زدند.

نمایشگر ویدیو

00:00
00:45

نمایشگر ویدیو

00:00
00:07

نمایشگر ویدیو

00:00
00:09

نمایشگر ویدیو

00:00
00:38

نمایشگر ویدیو

00:00
00:38

نمایشگر ویدیو

00:00
00:60

نمایشگر ویدیو

00:00
00:12

تجمع مالباختگان آرمان وحدت در خوزستان

صبح امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۹۷، جمعی از سپرده گذاران آرمان وحدت در اهواز مقابل شعبه شریعتی (سرپرستی شعب استان خوزستان) تجمع اعتراضی برگزار کردند.

نمایشگر ویدیو

00:00
00:19

تجمع مالباختگان کاسپین در مشهد

صبح امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۹۷، جمعی از مالباختگان موسسه کاسپین در مقابل شعبه پامچال واقع در بلوار سجاد در مشهد تجمع اعتراضی برگزار کردند.

فضای امنیتی شهر اصفهان امروز

به گزارش بی بی سی صبح امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۹۷، جو امنیتی در میدان احمدآباد اصفهان و ادامه اعتراضات کشاورزان اصفهان نسبت به وضعیت بی‌آبی در خوراسگان.

نمایشگر ویدیو

00:00
00:21

تجمع معلمان «خرید خدمات آموزشی» در شهرهای مختلف

به گزارش ایلنا مورخ ۲۶ فروردین ۹۷، در روزهای گذشته معلمان خرید خدمات آموزشی در قزوین، کرمان و چند شهر دیگر تجمع کردند.

در روزهای گذشته معلمان خرید خدمات آموزشی در شهرها و استان‌های مختلف از جمله قزوین، کرمان و یزد، مقابل ادارات آموزش و پرورش تجمع کردند.

این معلمان که از سال ۹۶ مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند، خواستار پرداخت معوقات مزدی و تغییر شرایط شغلی خود شدند.

یکی از حاضران در تجمع قزوین می‌گوید: “دستمزد ما معلمان خرید خدمات، از حداقل مزد وزارت کار کمتر است؛ از بیمه کامل نیز بی‌بهره‌ایم؛ خواسته ما پرداخت به موقع مطالبات، برخورداری از حق بیمه و دستمزد همسان با معلمان «رسمی» است”.

به گفته این معلم، وزارت آموزش و پرورش هر بار به بهانه کمبود بودجه، معوقات معلمان خرید خدمات را با ماه‌ها تاخیر پرداخت می‌کند.