یوسف عمادی و اسماعیل عبدی به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شدند

یوسف عمادی و اسماعیل عبدی، دو زندانی عقیدتی زندان اوین، طی روزهای اخیر از بند هشت این زندان به بند ۳۵۰ منتقل شدند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، یوسف عمادی، موزیسین، و اسماعیل عبدی، فعال صنفی که پیش‌تر در بند هشت زندان اوین به سر می‌بردند، طی روزهای اخیر به دستور مسئولین زندان به بند ۳۵۰ زندان اوین انتقال‌یافته‌اند.
یوسف عمادی، موزیسین، در مهرماه سال ۱۳۹۲ توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت و به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شد. وی پس از دوران بازجویی با قید وثیقه دویست میلیون تومانی از زندان آزاد گشت.
این هنرمند در دادگاه به ریاست قاضی مقیسه به اتهام «توهین به مقدسات» به سه سال حبس تعزیری و سه سال حبس تعلیقی محکوم گشته و از دی‌ماه سال جاری در زندان اوین تحمل حبس می‌کند.
اسماعیل عبدی، فعال صنفی در روز سه شنبه نوزدهم آبان ماه بدون ارائه حکم در منزلش بازداشت  و در ۲۲ آبان ماه از قرنطینه زندان اوین به بند هشت این زندان انتقال یافت.
دبیرکل کانون صنفی معلمان پیش‌ازاین به مدت ۱۱ ماه در بازداشت به سر برده و در دادگاه بدوی در بهمن‌ماه ۹۴ با ریاست قاضی صلواتی به ۶ سال زندان محکوم‌شده بود.
در مهرماه سال جاری شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران حکم شش سال حبس اسماعیل عبدی دبیر کانون صنفی معلمان را تأیید کرد.
آقای عبدی با اتهاماتی مانند «اجتماع و تبانی به‌قصد اخلال در نظم عمومی» و «تبلیغ علیه نظام»، موضوع مواد ۶۱۰ و ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی محاکمه و مصداق این اتهامات، فعالیت‌های صنفی او به‌عنوان دبیر کل کانون صنفی معلمان و سازماندهی و شرکت در تجمعات عنوان‌شده بود.