احمد علم الهدی: نمی شود با زن “ولنگار” با عطوفت رفتار کرد

     رادیو پارس    ـ احمد علم الهدی امام جمعه مشهد گفت که ۳۷ سال از انقلاب می گذرد و هیچ کار فرهنگی برای حجاب نشده است به جز برخی گروه های خودجوش که بر حسب تعهد خود فعالیت می کنند.

به گزارش   رادیو پارس   به نقل از رسا، وی به نحوه برخورد با منکرات شرعی در جامعه اشاره و اظهار کرد: “در مسأله مقابله با منکرات شرعیه و جریان های ضد ارزشی بدحجابیکه بنا دارند ریشه دین را در جامعه بکنند، نمی شود منطق ارائه داد، گاهی دختر خانمی ندانسته و نفهمیده روسری اش عقب می رود که در این جا باید با عطوفت با او صحبت کرد و اگر بد حجاب است او را هدایت کرد، اما در برابر آن کسی که بنای خودنمایی در برابر جوانان دارد تا نسل جوان به فساد کشیده شده و سفره دین از زندگی مردم جمع شود نمی توانیم بگوییم با منطق برخورد شود.

علم الهدی با تأکید بر این که برخورد با منکرات صلابت و قاطعیت می طلبد، افزود: “یک نمونه از جریان های منکرات شرعیه و فحشایی که در بین مردم رایج می شود، ناهنجاری ها است که باید با آن برخورد کرد”، نمی شود گفت با زن ولنگاری که خود را آرایش کرده و در اتومبیل کذایی نشسته است و فساد می کند، با عطوفت رفتار کرد، باید با او برخورد کرد اما برای ساختنش باید با مهربانی رفتار کرد همان طور که اگر بخواهی برای برخورد با دزد از ابتدا کار فرهنگی کنی امنیت جامعه از بین می رود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که پیشگیری از بی حجابی با تلاش برای با حجاب کردن متفاوت است، گفت: “مشکل ما در مسأله حجاب این است که جریان “مقابله با ناهنجاری” با جریان “فرهنگ سازی” اشتباه شده است.

وی ضمن گلایه از عملکرد دستگاه های دولتی در مقابله با بدحجابی، مدعی شد که “۳۷ سال از انقلاب می گذرد و هیچ کار فرهنگی برای حجاب نشده است به جز برخی گروه های خودجوش که بر حسب تعهد خود فعالیت می کنند در حالی که از سال ۸۵ قانون حجاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است”.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: “ما درباره مسأله کنسرت عرض کردیم نه ضد موسیقی دان هستم، نه دشمن هنرمند و هنر، بحث ما این است که ما با حرام الهی مسأله داریم، پیرو مرجع تقلید باشید و به این که نظر آقایان در حلیت و حرمت نوع موسیقی چیست، به همان عمل کنید اما با عوارض برگزاری کنسرت حدود الهی زیر پا گذاشته می شود.

وی خطاب به مدیران فرهنگی اظهار کرد: “نوازندگی زن بی حجاب از بدترین منکرات است و ارزش های دینی را از بین می برد، فعل حرام مظهر غضب خداست، شما چه بنده ای هستید که در نماز می گویید “ایاک نعبد و ایاک نستعین” اما در برابر غضب خدا بی تفاوتید”.

علم الهدی گفت: “تعجب می کنم از مسؤولانی که در نظام برپا شده روی خون شهدا مسؤول شده اند و آدم های مؤمن و متدینی بوده و در جبهه های جنگ از اسلام دفاع کرده اند اما از مطرب حمایت می کنند”.gasht ershad