شناسایی ۲۰۰کودک کار در کهگیلویه و بویراحمد

رادیو پارس

 ـ مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد می گوید که ۲۰۰ کودک کار در سطح این استان شناسایی شده

رادیو پارس به نقل از ایسنا، علیرضا موسوی امجد، افزود: “کودک خیابانی که شب را در خیابان‌ها به سر ببرد و بخوابند در سطح استان نداریم اما کودک کار در استان داریم”.

وی اظهار کرد: “این کودکان در تقاطع ها، میادین و اماکن عمومی اقدام به فروش اقلام و کالاهایی می‌کنند”.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: “بخاطر اینکه هزینه خانواده‌ها بالاست و درآمدها پایین است این کودکان برای کمک و رفع نیازمندی‌ها به خانواده، ناچار می‌شوند که کار کنند”.

موسوی امجد تصریح کرد: “اگر ما مسئولان سیاست‌های خود را در جهت توسعه و رونق روستاها بکار بگیریم و خدمات مناسبی به آنها رائه دهیم، حاشیه‌نشینی کمتر خواهد شد و کودک کار کمتر خواهد شد”.

وی ادامه داد: “شهرداری موظف به ساماندهی و جمع آوری کودکان کار است اما کودکان خیابانی را بهزیستی موظف به ساماندهی است”.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: “کودکان کار بیشتر در شهر یاسوج است و در سایر شهرستان‌های استان یا نیست و یا گر هست تعداد کمی است”.

موسوی امجد با اشاره به اینکه برای کودکان کار مراکز روزانه‌ای در سطح استان ایجاد و راه‌اندازی خواهد شد، اظهار کرد: گدر این مراکز برای ساماندهی، آموزش، مهارت و حرفه‌آموزی و تربیت بدنی اقدام می‌کنند تا از این کودکان سوء استفاده نشود”.

وی اضافه کرد: “۲۰۰ کودک کار در سطح این استان شناسایی شده است که اغلب بومی هستند و تعدادی نیز اتباع بیگانه از جمله پاکستانی و افغانی هستند”

.kodak kar