تقدیر خامنه ای از مدیریت جهادی صادق لاریجانی

خبرگزاری     رادیو پارس ـ آقای خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی در سخنانی در جمع مسئولان دستگاه قضایی از “تحرک، عزم و مدیریت جهادی” صادق لاریجانی رئیس قوه‌ قضائیه تقدیر کرد.

رادیو پارس     به نقل از بی بی سی، رهبر ایران یکشنبه ۷ تیر گفت: “باید در برابر عوامل مخدوش‌کننده‌ استقلال قضا از جمله تهدید، تطمیع، رودربایستی و فشار جو عمومی ایستاد.”

آقای خامنه ای این سخنان را جریان دیدار صادق لاریجانی و سایر مسئولان ارشد دستگاه قضایی با وی به مناسبت هفته قوه قضاییه بیان کرد.

رهبر جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت “اقتدار” دستگاه قضایی گفت: “اقتدارطلبی قوه‌ قضائیه، قدرت‌طلبی متعارف سیاسی و جناحی نیست بلکه به معنای قاطعیت و ایستادگی بر سر حرف حق است.”

ساعاتی پیش از دیدار مسئولان قضایی با رهبر ایران، روسای سه قوه قضاییه، مجریه و مقننه ایران در همایش بزرگداشت قوه قضاییه در تهران سخنرانی کرده بودند.

صادق لاریجانی، در بخشی از سخنرانی خود در این همایش از “برخورد قوه قضائیه با جریان فتنه” دفاع کرد و گفت تمام قوای کشور موظف هستند با “کسانی که دنبال براندازی هستند” برخورد کنند.

مسئولان دستگاه قضایی ایران، منتقدان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ را اعضای “جریان فتنه” می نامند.

آقای لاریجانی افزود که “در بحث برخورد با فتنه جای تعارف با کسی وجود ندارد” و “نباید اجازه داد این مسائل در کشور تکرار شود و بعد هم با عاملین این جریان خوش و بش کنیم”.

نهادهای بین المللی مدافع حقوق بشر، قوه قضاییه ایران را به نقض گسترده حقوق بشر متهم می کنند ولی دستگاه قضایی این اتهام را رد می کند.

قوه قضاییه ایران، در سال گذشته بیشترین تعداد احکام اعدام را در ۲۵ سال گذشته صادر کرده است.

khameneei