نازیلا حمیدف زندانی دوتابعیتی ایرانی-آذربایجانی در بند زنان زندان اوین

nazila-hamidof
 نازیلا حمیدف شهروند دوتابعیتی ایرانی-آذربایجانی از دی‌ماه سال گذشته به اتهام «جاسوسی» بازداشت شده و درحال حاضر در بند زنان زندان اوین نگهداری می‌شود. این نوکیش مسیحی در حال حاضر در شرایط بلاتکلیفی با قرار موقت بازداشت قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نازیلا حمیدف شهروند آذربایجانی-ایرانی از دی‌ماه سال ۹۴ بعد از شرکت در کنفرانس ایران، ترکمنستان-تاجیکستان در تهران بازداشت شده است.
گفته می‌شود خانم حمیدف در ابتدای بازداشت به مدت یک‌ماه در سلول‌های انفرادی زندان اوین نگهداری و در معرض بدرفتاری قرار گرفته است.
یک منبع نزدیک به این زندانی امنیتی با اعلام این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “نازیلا حمیدف بعد از کنفرانس ترکمنستان-تاجیکستان سه ماه قبل از عید نوروز دستگیر شد. کنفرانس در تالار رودکی در تهران بود و او از طرف سفارت ترکمنستان دعوت شده بود. خانواده نازیلا اصلا اطلاع نداشتند که دستگیر شده و در بیمارستان ها و سردخانه ها به دنبالش می گشتند. بعد از یکماه انفرادی خانواده موفق به ملاقات شدند. نازیلا مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود. پیشانیش طوری پاره شده بود که تعداد زیادی بخیه خورده بود. بینی اش شکسته بود.”
این منبع مطلع هم‌چنین در مورد اتهامات خانم حمیدف افزود: “اتهام مطرح شده جاسوسی است هر چند مشخص نیست باتوجه به اینکه نازیلا نوکیش مسیحی هم هست از این منظر هم تحت فشاری قرار گرفته یا خیر.”
این شهروند ایرانی-آذربایجانی درحال حاضر در بند زنان زندان اوین با قرار بازداشت موقت نگهداری می‌شود.