۳۰۰ مورد اسیدپاشی در یک سال

خبرگزاری   رادیوپارس ـ عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به ۳۰۰ مورد “اسیدپاشی” در یک سال، گفت که در مجازات اسیدپاشی کاستی دیده نمی شود.

به گزارش خبرگزاری رادیوپارس   به نقل از خانه ملت، ابوالفضل ابوترابی، در خصوص مجازات اسیدپاشی در کشور، گفت: “مجازات اسید پاشی اگر از باب ضربه به نظام و محاربه باشد اعدام است، اما اسیدپاشی به سایر دلایل حکم قصاص، دیه و حبس دارد”.

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی، با ادعای اینکه عنوان مجازات و میزان مجازات خود بازدارنده است، گفت: “اما اینکه چرا در سال های اخیر اسیدپاشی رواج یافته، به دلیل مباحث تبلیغاتی و پرداختن بیش از اندازه رسانه ها به موضوع اسیدپاشی است”.

این نماینده در مجلس نهم گفت: “در میزان مجازات اسیدپاشی کاستی دیده نمی شود، منتهی افزایش اختلافات عاطفی به این جرم دامن زده و در حقیقت معضل فرهنگی سبب افزایش این جرم شده است”.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، مدعی شد که رسانه‌ای کردن اسیدپاشی اصفهان در راستای آگاه سازی مردم نبود، گفت: “در خصوص اسید پاشی اصفهان در سال گذشته حتی تعدادی از رسانه های غربی موضوع را مدیریت کردند تا ایجاد نگرانی کند، در حقیقت شواهد و قراین نشان می دهد موضوع اسیدپاشی اصفهان را سیاسی کردند”.

لازم به ذکر می باشد، به گزارش خبرگزاری خانه ملت‌، شهیندخت مولاوردی از ارائه لایحه تشدید مجازات اسیدپاشی از سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به دولت خبر داده است.