نرگس محمدی به اعتصاب غذای خود پایان داد

نرگس محمدی

نرگس محمدی، زندانی سیاسی پس از گفتگو با فرزندان خود به اعتصاب غذا پایان داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، ساعاتی پیش نرگس محمدی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین که به دلیل جلوگیری مسئولین زندان از گفتگو با فرزندان خود دست به اعتصاب غذا زده بود، به اعتصاب غذای خود پایان داد.

این زندانی سیاسی پیش‌تر در نامه‌ای گفته بود:”۲۶ تیرماه فرزندانم از ایران رفتند و من از ٧ تیرماه در اعتصاب غذا هستم تا پس از یک سال اجازه بدهند با فرزندان خردسالم، که امکان ملاقات و دیدار با آن‌ها را ندارم، تماس تلفنی داشته باشم. وقتی اعتصاب غذایی‌ام را شروع می‌کردم، تصورم این بود که تا چند روز بعد با خواسته‌ام موافقت خواهد شد. اگر خواسته‌ام یک مطالبه سیاسی یا امنیتی بود قطعاً چنین فکری نمی‌کردم. اما درخواست من یک درخواست انسانی بود که خودم و همبندی‌هایم به پاسخ زودهنگام مسئولان امیدوار بودیم. “

دادگاه انقلاب اسلامی تهران نرگس محمدی را به ۱۶ سال حبس تعزیری محکوم کرده است. بر اساس رأی دادگاه او در مورد اتهام «تشکیل و اداره گروهک غیرقانونی لگام» (لغو گام‌به‌گام حکم اعدام) به تحمل ۱۰ سال حبس، در مورد اتهام «اجتماع و تبانی به‌قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» به تحمل پنج سال حبس و در مورد اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به تحمل یک سال حبس محکوم‌شده است.

اما بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی احکام صادرشده علیه نرگس محمدی، یکجا گرد آمد و او به ۱۰ سال حبس محکوم شد. ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی می‌گوید هرگاه عناوین ارتکابی بیش‌تر از سه جرم نباشد، حداکثر مجازات تعیین‌شده برای یک جرم اعمال می‌شود.