زندانیان سیاسی بلوچ در وضعیت نامناسب جسمانی بسر می‌برند


زندانیان سیاسی بلوچ در وضعیت نامناسب جسمانی بسر می‌برندآژانس کُردپا: یک زندانی سیاسی به سبب عدم رسیدگی درمان از سوی مسئولین زندان مرکزی شهر زاهدان دست به اعتصاب غذا زد.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، طی گزارشی اعلام کردند، از روز پنجشنبه ۱۹ فروردین‌ماه زندانی سیاسی امان الله شه‌بخش متولد ۱۳۶۲ در اعتراض به عدم درمان و ایجاد “شرایط غیرانسانی” و “طاقت فرسا” دست به اعتصاب غذا زد.

به گفته این منبع، این جوان ٣٣ ساله هنگام دستگیری مورد اصابت گلوله از ناحیه کمر قرار گرفت که منجر به قطع نخاع وی گردید.

بهداری زندان بارها به رئیس زندان و سایر مسئولین اعلام نموده است که قادر به درمان وی نیستند و او باید به بیمارستان‌های خارج از زندان به منظور درمان انتقال داده شود اما بازجویان وزارت اطلاعات مانع انتقال این زندان سیاسی هستند.

علاوه بر این زندانی سیاسی تعداد دیگری از زندانیان سیاسی در شرایط حاد جسمی بسر می‌برند و از درمان آنها ممانعت می‌کنند که اسامی و مشخصات بعضی از آنها به نقل از فعالین حقوق‌بشر و دمکراسی در ایران عبارتند از؛

۱ ـ عبدالغنی شه‌بخش متولد سال ۱۳۶۴ که بیش از ۳ سال و ۷ ماه در حالت بلاتکلیفی در زندان بسر می برد و از بیماریهای مختلف رنج می برد .

۲ ـ جعفر نرانی ۳۵ ساله او در جریان یورش نیروهای سرکوبگر ولی فقیه مورد اصابت گلوله قرار گرفته و دچار معلولیت می باشد . او از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته است .

۳ ـ مولوی عبدالواحد شهنوازی ۵۰ ساله و ۱۹ ماه است که در بند ۳ زندان زاهدان زندانی است و از شرایط حاد جسمی رنج می برد .

۴ ـ محمد ایراندوست ۶۰ ساله از ناحیه کمر بی حس می باشد و از ناراحتی حاد کلیوی رنج می برد.

در حال حاضر آمار زندانیان سیاسی بند ۳ زندان زاهدان به بیش ۶۰ نفر رسیده است و اکثر آنان از اعضای خانواده‌های فعالین سیاسی هستند و به گروگان گرفته شده‌اند.