با حضور در زندان و امضای وکالت‌نامه؛ محمدعلی طاهری وکیل جدید خود را معرفی کرد


رادیو پارس   _ خلیلی روز شنبه ۱۷ مرداد با حضور در زندان و امضای وکالت‌نامه‌اش توسط محمدعلی طاهری به عنوان وکیل جدید او برای مرحله تجدیدنظرخواهی معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، سعید خلیلی که قبلا از طرف خانواده طاهری به عنوان وکیل و برای پیگیری برخی شکایات آنها نسبت به مطالب برخی سایت‌ها انتخاب شده بود، روز شنبه ۱۷ مرداد با حضور در زندان و امضای وکالت‌نامه‌اش توسط محمدعلی طاهری به عنوان وکیل جدید او برای مرحله تجدیدنظرخواهی معرفی شد.

وکیل طاهری گفت: “در این دیدار آقای طاهری عنوان کرد که قبلا به شیوه‌های مختلف حسن‌نیت خود را نشان داده و اعلام کرده است که اگر به خاطر اقدامات او  سوءتفاهم‌هایی ایجاد شده، کلاس و درس و هر فعالیتی در زمینه عرفان را تعطیل خواهد کرد”.

خلیلی ادامه داد: “در این دیدار طاهری نسبت به نتایج پیگیری‌های حقوقی در مرحله تجدیدنظر امیدوار بود و درخواست کرد به عنوان وکیل او در این مرحله اقدامات دفاعی جدی‌تری صورت گیرد و معتقد بود برخی نقل قول‌ها در دادنامه به هیج وجه متعلق به او نیست و برگرفته از جزوه یکی از شاگردان اوست که جلای وطن کرده و مطالبی را به عنوان اعتقادات عرفان حلقه جعل کرده است”.

وی همچنین گفت: “موکلم عنوان کرد گفت‌ و گوها و مکاتباتی با مراجع عظام داشته که به‌زودی نتایج آن به اطلاع عموم خواهد رسید و به دادگاه تجدید نظر نیز ارائه خواهد شد”.

خلیلی افزود: “از همه کسانی که حسن نیت دارند، درخواست داریم از انتشار اخبار تایید نشده از سوی خانواده و وکیل طاهری و طرح شایعات خودداری کنند”.

وکیل طاهری ضمن تشکر از مساعدت قاضی دادگاه بدوی در تسریع بخشیدن به امضای وکالت‌نامه و انجام ملاقات با موکل خود اعلام کرد: “تا پیش از انقضای مهلت تجدیدنظرخواهی لایحه دفاعیه خود را با دلایل و مدارک متقن تسلیم خواهیم کرد و اطمینان داریم که در یک رسیدگی کاملا حقوقی حکم صادره نقض خواهد شد”.

لازم به ذکر می باشد، در آبان ماه سال گذشته رسانه های نزدیک به دستگاه امنیتی حکومت ایران از محکومیت آقای طاهری به شش حال حبس تعزیری خبر دادند، همچنین آقای طاهری پیشتر در سال ۱۳۹۰ توسط دادگاه انقلاب به اتهام توهین به مقدسات، مداخله در امور پزشکی و لمس بیماران مونث به پنج سال حبس تعزیری، پرداخت جزای نقدی و ۷۲ ضربه شلاق محکوم شده بود. آقای طاهری تاکنون چندین بار بازداشت شده است، آخرین مورد بازداشت وی در ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ صورت گرفته است.

چندی پیش نیز ۱۲ نفر از اعضای “عرفان حلقه”، در مجموع به ۲۴ سال زندان و پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان جریمه به‌دلیل تحصیل مال نامشروع محکوم شدند.

گفتنی است حکومت ایران، از سال ها پیش مقابله با آیین های معنوی ناسازگار با مفاهیم سنتی اسلام را در دستور کار قرار داده و بسیاری از رهبران و پیروان این گونه آیین ها را تحت تعقیب قرار داده است.

در جمهوری اسلامی ایران، از این آیین ها با عناوینی همچون “عرفان های کاذب” یا “عرفان های نوظهور” یاد می‌شود.mohammad ali taheri