عدم اعزام به بیمارستان؛ وضعیت نامناسب جسمی رحیم غلامی در زندان اردبیل

رحیم غلامی، شاعر و نویسنده اهل اردبیل که از اواخر شهریورماه سال جاری جهت تحمل دوران محکومیت خود راهی زندان شده علیرغم وضعیت نامناسب جسمی از اعزام به بیمارستان محروم مانده است. وی در بند ۱ زندان اردبیل بدون اجرای اصل تفکیک جرائم در میان زندانیان جرائم خشن، دوران محکومیت یک ساله خود را سپری می کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، با مخالفت مسئولین زندان از اعزام رحیم غلامی به بیمارستان ممانعت بعمل می‌آید.

این در حالی است که حال عمومی رحیم غلامی که از تاریخ ۲۶ شهریورماه سال جاری جهت تحمل دوران حبس یک ساله خود راهی زندان شده بود، به دلیل عود بیماری کلیوی (کلیه سنگساز) و مشکلات تنفسی نامناسب است.

به گفته یک منبع نزدیک به خانواده آقای غلامی، “وی در گفتگوی تلفنی با آشنایان خود از ناکارآمد بودن داروهای مسکن خود خبر داده است با این حال علیرغم درخواست های مکرر وی و همبندی های آقای غلامی جهت اعزام او به بیمارستان، این درخواست از سوی مسئولین زندان رد شده است”.

وی همچنین افزود: “رحیم غلامی همچنین از بیماری تنفسی رنج میبرد که در روزهای اخیر در پی عود بیماری کلیوی این بیماری نیز تشدید شده است”.

این زندانی هم اکنون در بند یک زندان مرکزی اردبیل بدون اجرای اصل تفکیک جرائم در میان زندانیان جرائم خشن بسر می‌برد.

گفتنی است، روز سه شنبه ۵ شهریورماه ۹۸، جلسه دادگاه تجدید نظر رحیم غلامی برگزار شده و در تاریخ ۱۶ شهریورماه رای صادره در دادگاه بدوی عینا تائید و به وی ابلاغ شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات رحیم غلامی در تاریخ ۱۳ خردادماه ۹۸ برگزار شد. وی در مرحله بدوی دادگاه از بابت اتهامات “عضویت در تشکیلات گاماج”، “توهین به رهبری” و “تبلیغ علیه نظام از طریق انتشار مطالب غیر واقع در جلسات و فضای مجازی”، به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

رحیم غلامی در تاریخ ۱۳ اسفندماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۲۳ اسفندماه در شعبه ویژه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل به ریاست قاضی نونهال، تحت عناوین “تبلیغ علیه نظام” و “توهین به رهبری” تفهیم اتهام شده بود. وی نهایتاً مورخ ۸ اردیبهشت‌ماه پس حدود دو ماه با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اردبیل آزاد شده بود.

لازم به ذکر است که کتاب‌های “فولکلوروموزدان بیر یارپاق” و “فولکلور ناغیل لاری” طی سال‌های ۹۳ و ۹۶ توسط انتشارات “یایلیق” از رحیم غلامی به چاپ رسیده‌اند.