دستکم ۴ تجمع اعراضی برگزار شد

روز جاری جمعی از مالباختگان موسسه کاسپین در مقابل ساختمان بانک مرکزی در تهران، شماری از دانشجویان دانشگاه صنعتی قوچان در مقابل سازمان مرکزی این دانشگاه، گروهی از کارگران شرکت حمل و نقل خلیج فارس در مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان اسلامشهر و شماری از کارگران شاغل در کارخانه «آذر آب اراک» در زیر پل شهر صنعتی این شهر، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸، جمعی از مالباختگان موسسه کاسپین در تهران نسبت به برآورده ‌نشدن مطالبات خود در مقابل ساختمان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

اعتراض سپرده گذاران موسسه‌های مالی و اعتباری از حدود سه سال پیش آغاز شد و دولت و بانک مرکزی پرداخت مطالبات سپرده گذاران از طریق بانک‌های دولتی و خصوصی را متعهد شدند.

بر اساس ادعای بانک مرکزی تا به حال مطالبات بیش از ۹۵ درصد سپرده‌گذاران پرداخت شده است.

نمایشگر ویدیو

00:00
00:44

تجمع دانشجویان دانشگاه صنعتی قوچان

به گزارش ایسنا، امروز دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸، شماری از دانشجویان دانشگاه صنعتی قوچان، در اعتراض به دریافت شهریه از دانشجویان روزانه پس از پایان سنوات تحصیلی و همچنین دریافت شهریه از دانشجویان روزانه در صورت عدم قبولی و یا حذف درس در طول ترم تحصیلی مقابل سازمان مرکزی این دانشگاه، اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

دانشجویان در این تجمع خواستار عدم دریافت شهریه از دانشجویان روزانه شدند.

تجمع کارگران شرکت حمل و نقل خلیج فارس

به گزارش ایلنا، امروز دوشنبه ۲۲ مهرماه ۱۳۹۸، گروهی از کارگران شرکت حمل و نقل خلیج فارس، در اعتراض به اخراج شماری از کارگران قرارداد دائمی و همچنین تبدیل وضعیت قرارداد از حالت قرارداد مستقیم به پیمانکاری، در مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان اسلامشهر دست به تجمع اعتراضی زدند.

طبق گفته این کارگران در جریان برپایی تجمع صنفی روز گذشته، یکی از مسئولان استانداری تهران با اعضای شورای اسلامی این بنگاه حمل و نقل کالا دیدار و وعده رسیدگی به مشکلات را داده‌ است.

آنها با بیان اینکه استانداری ضمن مخالفت با موضوع اخراج شماری از کارگران قرارداد دائمی پیگیری مشکلاتمان را با ارسال یک نامه به فرمانداری اسلامشهر واگذار کرد، در ادامه گفتند: “باوجود آنکه نسبت به وعده داده شده خوشبین‌ هستیم اما به دلیل مشکلات معیشتی نمی‌توانیم از پیگیری‌های خود صرف‌نظر کنیم و برای همین امروز تصمیم گرفتیم تا به فرمانداری اسلامشهر که دیروز معاونت سیاسی و اجتماعی آن تغییر کرد، نیز مراجعه کنیم”.

گفتنی است این کارگران دیروز نیز در مقابل استانداری تهران با طرح همین مطالبات در مقابل استانداری تهران دست به اعتراض زده بودند.

تجمع کارگران کارخانه «آذر آب اراک»

به گزارش صدا و سیما، امروز دوشنبه ۲۲ مهرماه ۱۳۹۸، جمعی از کارگران شاغل در کارخانه «آذر آب اراک» در اعتراض به مشکلات صنفی و وضعیت مالکیت این شرکت در پی خصوصی سازی و همچنین بی‌توجهی مدیران کارخانه در پرداخت مطالبات معوقه خود، دست به تجمع اعتراضی زدند.

کارگران آذرآب اراک برای تعیین تکلیف مالکیت و سهامدار این شرکت بزرگ در زیر پل شهر صنعتی این شهر تجمع کردند.

کارگران خواستار برطرف شدن مشکلات صنفی و تعیین تکلیف مالکیت و سهامدار آذرآب شدند و از مسئولان ارشد استان خواستند تا به این مشکلات رسیدگی کنند.

FacebookTwitter