دادگاه تجدید نظر؛ حسین قدیانی به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد/ سند

حسین قدیانی، نویسنده روزنامه جوان، توسط شعبه ۶۹ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد. وی پیشتر در مرحله بدوی توسط دادگاه کیفری تهران با شکایت معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری به ۶ ماه حبس محکوم شده و این حکم به مدت ۳ سال تعلیق شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دادگاه تجدید نظر حسین قدیانی، نویسنده روزنامه جوان را به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

بر اساس دادنامه صادره توسط شعبه ۶۹ دادگاه تجدید نظر استان تهران، و با تجدید نظرخواهی و اعتراض شاکی پرونده، معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری، حسن قدیانی از بابت اتهام “توهین به مقامات و مامورین دولتی” به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

در این دادنامه همچنین آمده است که رای دادگاه به دلیل اینکه حسین قدیانی به عنوان محکوم علیه «هیچ گونه تلاشی برای کاهش آثار جرم نداشته و حتا نسبت به عذرخواهی از رفتار مجرمانه خود بر نیامده است» صادر شده است.

حسین قدیانی در تاریخ ۵ تیرماه ۹۷ توسط شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کیفری دو تهران از بابت اتهام “توهین به مقامات و مامورین دولتی” به شش ماه حبس تعلیقی به مدت ۳ سال محکوم شده بود.

گفته می شود اتهام مطروحه علیه آقای قدیانی، به دلیل انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرام وی در سال ۹۶ مطرح شده بود.