بازداشت شدگان روز کارگر؛ نسرین جوادی به حبس و شلاق محکوم شد

اعظم خضری (نسرین جوادی)، از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر توسط دادگاه انقلاب تهران به ۷ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود. جلسه رسیدگی به اتهامات این فعال کارگری در تاریخ ۱۵ مردادماه برگزار شده بود. این فعال کارگری در جریان تجمع روز جهانی کارگر بازداشت و پس از حدود یک ماه با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران، نسرین جوادی به ۷ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

بر اساس این گزارش خانم جوادی به اتهام ” اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت کشور” به ۵ سال حبس، از بابت اتهام ”تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال حبس و برای اتهام ”اخلال در نظم عمومی” به ۱ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت استفاده از گوشی هوشمند و ممنوعیت عضویت در احزاب و گروه ها و دستجات سیاسی و اجتماعی محکوم شده است.

روز سه شنبه ۱۵ مردادماه ۱۳۹۸، جلسه رسیدگی به اتهامات اعظم خضری (نسرین جوادی) در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شده بود.

خانم جوادی در اوایل مردادماه سال جاری با دریافت ابلاغیه ای به این شعبه دادگاه انقلاب احضار شده بود.

نسرین جوادی کارگر سابق شرکت پخش تجهیزات پزشکی و بازنشسته تامین اجتماعی، عضو هیات موسس شورای کارگری بازنشستگان تامین اجتماعی (بستا) و از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران است.

لازم به یادآوری است که نسرین جوادی روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸، همزمان با روز جهانی کارگر، به همراه ده‌ها تن دیگر از شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان مجلس  بازداشت و در تاریخ  ۸ خرداد ۱۳۹۸ با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان قرچک آزاد شد