جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مجتبی پروین برگزار شد

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات محبتی پروین امروز در دادگاه عمومی و انقلاب اردبیل برگزار شد. این در حالی است که وی پیشتر از بابت اتهام مطروحه در این جلسه، در دادگاه کیفری ۲ اردبیل محاکمه و به ۳ ماه حبس محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۲۷ مردادماه ۱۳۹۸، جلسه دادگاه مجتبی پروین در شعبه ۹ دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان اردبیل برگزار شد.

بر اساس ابلاغیه ارسال شده برای آقای پروین، وی در خصوص  شکایتی مبنی بر “مطالبه وجه از بابت خسارت خودرو، مطالبه خسارت دادرسی، مطالبه خسارت تاخیر تادیه” در این جلسه دادگاه حاضر شد.

لازم به ذکر است که جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مجتبی پروین در خصوص اتهام “تخریب خودروی پلیس” پیشتر در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرستان اردبیل برگزار و در مرحله بدوی به ۳ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

آقای پروین مورخ ۱۷ مهرماه ۹۷ توسط نیروهای امنیتی شهر اردبیل در منزل شخصی خود بازداشت و همان روز پس از تفهیم اتهام با قرار کفالت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

وی پیشتر نیز در تاریخ ۱۹ مردادماه ۹۷ به همراه تعدادی دیگر از فعالان ترک (آذربایجانی) در پی برگزاری مراسمی در پناهگاه کوه سبلان توسط نیروهای امنیتی مشکین‌شهر بازداشت و پس از گذشت ساعاتی در شامگاه همان روز از بازداشتگاه شهر لاهرود آزاد شدند.

مجتبی پروین در ارتباط با این پرونده ۱۷ مهر ۱۳۹۷ در منزل پدری بازداشت و در شعبه ۱۲ دادیاری اردبیل پس از تفهیم اتهامِ شرکت در تجمع غیرقانونی، همان روز با قرار وثیقه ۱۵ میلیون تومانی تا زمان صدور حکم نهایی آزاد شده است.