دستکم ۱۰ تجمع اعتراضی برگزار شد

طی روز گذشته و امروز، جمعی از کارگران شرکت پخش فرآورده های نفتی مقابل فرمانداری شهرستان ماهشهر، تعدادی از اعضای تعاونی مسکن کارگران برق تهران مقابل فرمانداری ساوجبلاغ، شماری از کارگران شهرداری منطقه ۷ اهواز مقابل ساختمان شهرداری اهواز، گروهی از خانواده های کودکان مبتلا به بیماری “ام پی اس” مقابل ساختمان وزارت بهداشت، جمعی از کارگران خطوط ابنیه فنی راه آهن نواحی بندر عباس و نورآباد شازند در مسیر راه آهن، شماری از اعضای خانواده قربانیان و مجروحان تصادف اتوبوس دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهران مقابل دادسرای ویژه تهران، جمعی از سپرده گذاران مؤسسه های مالی کاسپین و فرشتگان مقابل ساختمان نهاد ریاست جمهوری در تهران، گروهی از فعالان صنفی معلمان مقابل آموزش و پرورش شهرستان شهریار و جمعی از مالکان خودرو منطقه آزاد اروند مقابل ورودی اداره گمرک خرمشهر، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، روز دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸، جمعی از کارگران شرکت پخش فرآورده های نفتی انبار شهید نور بخش ماهشهر در اعتراض به استخدام نیروی کار غیر بومی، مقابل فرمانداری شهرستان ماهشهر، دست به تجمع اعتراضی زدند.

این کارگران در حدود ۳۰ نفر بودند و نسبت به بکار نگرفتن نیروی بومی دارای بیش از چهار سال سابقه در انبار شهید نوربخش پخش فرآورده های نفتی بندر ماهشهر، معترض شدند.

این کارگران گفتند: “ما سالهاست در این انبار مشغول به کار هستیم اما در کمال تعجب مدیران شرکت اقدام به جذب نیروی غیر بومی کردند”.

آنها اظهار داشتند: “اولویت برای جذب نیرو باید به کارگران بومی منطقه داده شود ولی مدیران شرکت شهید نوربخش این اصل را نادیده گرفتند”.

این کارگران معترض افزودند: “از فرماندار و نماینده مردم ماهشهر در مجلس انتظار می رود به این مساله ورود جدی داشته باشند تا حق نیروهای بومی پایمال نشود”.

تجمع اعضای تعاونی مسکن کارگران برق تهران

به گزارش تابناک، امروز سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸، جمعی از اعضای تعاونی مسکن کارگران برق تهران در اعتراض به نحوه اجرای ماده ۱۲ «قانون ایجاد شهرهای جدید»، مقابل فرمانداری ساوجبلاغ واقع در بخش قدیمی شهر هشتگرد، تجمع کردند.

معترضان با اشاره به انتظار بیست و هفت ساله‌ خود برای تحویل زمین‌هایشان در فاز پنج هشتگرد، گفتند: “علاوه بر این انتظار طولانی، آنچه ما را آزار می‌دهد، نحوه اجرای ماده ۱۲ قانون ایجاد شهرهای جدید است. بر اساس آن وزارت مسکن و شهرسازی مکلف است پس از اطمینان از اسکان حداقل ده هزار نفر جمعیت در «شهر جدید» مراتب را به وزارت کشور‌ اعلام کند تا شورای شهر و شهرداری تشکیل شود”.

آنها افزودند: “پس از ایجاد شهرداری، شرکت عمران شهر جدید موظف است فضاهای عمومی پیش‌بینی شده در طرح و تأسیسات زیربنایی را پس از تکمیل و آماده شدن نقشه‌ها و اسناد و مدارک مربوط به مجوزها‌و گواهی‌های صادر شده و نقشه‌های مرحله‌بندی ساخت را به صورت بلاعوض به شهرداری تحویل دهد”.

اعضای تعاونی مسکن کارگران برق تهران با اشاره به اقدامات عمران هشتگرد و درخواست آن برای دریافت قدرالسهم، افزودند: “با توجه به ضرورت اعمال ماده ۱۲ دیگر، شرکت عمران نمی‌تواند مدعی دریافت قدر السهم شود. البته عمران اقداماتی برای ارتقای فضاهای عمومی انجام داده؛ اما مغایر با نقشه‌ ابتدایی است که در سال ۷۸ توسط دفتر طراحی و معماری تدوین شده بود”.

نمایندگان معترضان بیانیه‌ای را که از پیش آماده کرده بودند، در جمع قرائت کردند تا اعضا از خواسته‌های جدید مطلع شوند.

تعداد افرادی که از طریق این تعاونی به شکل قانونی و غیرقانونی زمین خریده‌اند، حدود ۲۰ هزار نفر است. تعداد زیادی از آنها کارگران برق تهران هستند که سال‌ها در منازل اجاره‌ای مستقر بوده‌اند.

سلیم نژاد (رئیس هیات مدیره تعاونی مسکن کارگران برق تهران) پیشتر در مورد مشکلات تحویل زمین‌ها به اعضا گفته است: “ابتدا باید بگویم که قرار پلاک تحت تصرف را با شهرداری بسته‌ایم و کارهای اداری آن انجام شده است که باید در کمیسیون ماده ۵ تصویب شود تا بعد زمین‌ها برای واگذاری آماده شوند. منتها عمران هشتگرد هم قدر السهم می‌خواهد که ما با آن مخالف هستیم.

در این مورد جلساتی برگزار کرده‌ایم و به فرمانداری و شهرداری نامه نوشته‌ایم.  بر اساس ماده ۱۲ قانون زمین شهری؛ پس از اینکه شهرداری‌ها در اراضی که چند ده هزار سکنه دارد، مستقر می‌شوند تنها شهردار تصمیم‌گیرنده است و نه عمران آن شهر. عمران تنها می‌تواند به فعالیت‌هایش با هماهنگی شهرداری ادامه دهد و نمی‌تواند دخالت مستقیم داشته باشد اما عمران این قانون را قبول نمی‌کند و می‌گوید من هم سهم دارم.

تجمع کارگران شهرداری منطقه ۷ اهواز

به گزارش عصر ما، امروز سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸، جمعی از کارگران شهرداری منطقه ۷ اهواز در اعتراض به حقوق معوقه خود، مقابل ساختمان مرکزی شهرداری اهواز، دست به تجمع اعتراضی زدند.

بر اساس این گزارش، حدود یک هفته قبل شهردار اهواز با صدور بخشنامه ای خطاب به شهرداران مناطق اعلام کرد تا مدیران، حقوق خود را پس از پرداخت مطالبات کارگران دریافت کنند.

اما اینک و کمتر از ده روز شاهد تجمع کارگران شهرداری منطقه ۷ بدلیل عدم پرداخت ۴ ماه حقوق معوقه، مقابل ساختمان مرکزی و پشت دیوار دفتر شهردار اهواز هستیم.

تجمع خانواده های کودکان مبتلا به بیماری “ام پی اس”

به گزارش ایسنا، امروز سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸، جمعی از خانواده های کودکان مبتلا به بیماری “ام پی اس” در اعتراض به عدم توزیع دارو، مقابل ساختمان وزارت بهداشت در تهران، دست به تجمع اعتراضی زدند.

آنها به ایسنا گفته‌اند توزیع داروی مورد نیاز برخی از تیپ‌های این بیماری مدت زیادی است که قطع شده و همین امر عوارض جدی و شدیدی را برای این کودکان به وجود آورده است.

بیماری ام پی اس که در اصطلاح علمی به نام موکوپلی ساکاریدوز شناخته می‌شود جزو بیماری‌های نادر است و به دلیل جهش در یک ژن رخ می‌دهد. طبق اطلاعات مندرج در وبسایت “بنیاد بیماری‌های نادر ایران” پیش‌تر تلاش‌هایی برای تشکیل انجمن بیماری ام پی اس از سوی گروهی از والدین و پزشکان بیمارستان صارم در تهران صورت گرفت که با مخالفت بهزیستی این تلاش‌ها ناکام ماندند.

نمایشگر ویدیو

00:00
10:35

تجمع کارگران خط ابنیه و فنی راه آهن

به گزارش هرانا، امروز سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸، جمعی از کارگران خط ابنیه و فنی راه آهن بندر عباس برای دومین بار و ناحیه  نورآباد شازند در اعتراض به چند ماه حقوق معوقه خود، در مسیر راه آهن، تجمع و اعتصاب کردند.

کارگران خط و ابنیه راه آهن بندرعباس

کارگران خط و ابنیه راه آهن بندرعباس

تجمع اعضای خانواده قربانیان و مجروحان تصادف اتوبوس دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهران

به گزارش ایران، امروز سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸، جمعی از اعضای خانواده قربانیان و مجروحان تصادف اتوبوس دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهران مقابل دادسرای ویژه کارکنان دولت دست به تجمع اعتراضی زدند.

تجمع کنندگان با در دست داشتن بنری که روی آن نوشته شده بود “ما خانواده‌های داغدار قربانیان فاجعه اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات تهران خواهان سی سال حبس و انفصال دائم از خدمت برای دکتر مسعودی ریاست دانشگاه، پیمانکار و سایر مسئولین بی کفایت دانشگاه آزاد اسلامی هستیم” خواستار مجازات عاملان این حادثه شده‌اند.

لازم به یادآوری است که در پی حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران در تاریخ ۴ دی‌ماه ۱۳۹۷، ۱۰ نفر کشته‌ و تعدادی از دانشجویان نیز زخمی شدند.

نمایشگر ویدیو

00:00
00:08

تجمع سپرده گذاران مؤسسه های مالی کاسپین و فرشتگان

به گزارش هرانا، امروز سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸، جمعی از سپرده گذاران مؤسسه های مالی کاسپین و فرشتگان در اعتراض به عدم بازپرداخت سپرده هایشان و عدم اجرای مصوبه ۲۳۶ مجلس مقابل ساختمان نهاد ریاست جمهوری در تهران، تجمع کردند.

اعتراض سپرده گذاران موسسه‌های مالی و اعتباری از حدود سه سال پیش آغاز شد و دولت و بانک مرکزی پرداخت مطالبات سپرده گذاران از طریق بانکهای دولتی و خصوصی را متعهد شدند.

بر اساس ادعای بانک مرکزی تا به حال مطالبات بیش از ۹۵ درصد سپرده گذاران پرداخت شده است.

تجمع فعالان صنفی معلمان

به گزارش شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، روز یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸، جمعی از فعالان صنفی معلمان جهت پیگیری وضعیت محمد حبیبی، معلم و فعال صنفی معلمان محبوس در زندان اوین، مقابل اداره آموزش و پرورش شهرستان شهریار دست به تجمع اعتراضی زدند.

گفته می شود در این تجمع مشخص شد که هیات رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش با درخواست مرخصی بدون حقوق محمد حبیبی مخالف کرده است.

تجمع مالکان خودرو در منطقه آزاد اروند

به گزارش فارس، امروز سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸، جمعی از مالکان خودرو در اروند برای دومین روز متوالی در اعتراض به عدم ترخیص خودروهایشان، مقابل ورودی اداره گمرگ خرمشهر، دست به تجمع اعتراضی زدند.

۲۲۷ دستگاه خودروی وارداتی به منطقه آزاد اروند مدت ۱۸ ماه است که در گمرک این منطقه متوقف شده و اجازه ترخیص به آنها داده نمی شود.

این خودروهای وارداتی از سال ۱۳۹۶ تاکنون در پارکینگ گمرک منطقه آزاد اروند دپو شده و مالکان آنها طی این مدت بارها برای ترخیص خودروی خود اقدام کرده و دست به تجمع زدند اما این اقدام آنها تاکنون نتیجه ای در بر نداشته و خودروهای مذکور به دلیل نگهداری در شرایط نامناسب در زیر نور آفتاب ، باران و هوای شرجی منطقه دچار آسیب شده اند.

نمایشگر ویدیو

00:00
00:37

FacebookTwitter