تداوم بی خبری از وضعیت محمد سلحشور پس از انتقال به بازداشتگاه اطلاعات سپاه ارومیه

– با گذشت بیش از یک ماه از انتقال محمد سلحشور، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه به بازداشتگاه اطلاعات سپاه، خانواده وی هیچ اطلاعی ار وضعیت او نداشته و در بی خبری و نگرانی بسر می برند. محمد سلحشور حدود ۱۵ ماه از مدت محکومیت ۵ ساله خود را در زندان ارومیه سپری کرده و از ابتدای سال ۹۸ به بند سیاسی این زندان منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علیرغم گذشت بیش از یک ماه از انتقال محمد سلحشور، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه به بازداشتگاه اطلاعات سپاه تاکنون اطلاعی از وضعیت وی به دست نیامده است.

گفته می‌شود علیرغم پیگیری‌های مکرر خانواده سلحشور تا این لحظه پاسخ روشنی در خصوص وضعیت و دلایل انتقال وی ارائه نشده است و تنها به ایشان گفته شده که وی به دستور شعبه ۳ بازپرسی به بازداشتگاه اطلاعات سپاه منتقل شده است.

محمد سلحشور از روز یکشنبه ۱۹ خردادماه ۱۳۹۸، از بند ۱۲ زندان ارومیه به بازداشتگاه اطلاعات سپاه این شهر منتقل شده است.

محمد (عصمت) سلحشور حدود یک سال و دو ماه از مدت محکومیت ۵ ساله قطعی خود را در زندان ارومیه سپری کرده و از ابتدای سال ۹۸ به بند سیاسی این زندان منتقل شده بود. گفتنی است که این حکم از بابت اتهام “عضویت در یکی از احزاب اپوزیسیون” علیه وی صادر شده است.

وی پیشتر نیز در تاریخ ۳۱ فروردین ماه در رابطه با پرونده ای که نهادهای امنیتی علیه شاکر بهروزی تشکیل داده بودند از زندان ارومیه به بازداشتگاه اطلاعات سپاه منتقل شده و در تاریخ ۱۵ اردیبهشت‌ماه به زندان ارومیه بازگردانده شده بود.

شاکر بهروزی، متهم سیاسی اهل ارومیه است که روز شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ پس از تحمل حدود یک ماه بازداشت در بازداشتگاه اطلاعات سپاه ارومیه به زندان این شهر منتقل شده بود. وی در تاریخ ۱۰ اسفندماه ۱۳۹۷ به اتهام “همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون” بازداشت شده بود. این شهروند اهل ارومیه در اردیبهشت‌ماه سال جاری دوباره از زندان ارومیه به بازداشتگاه اطلاعات سپاه منتقل شده و تاکنون به زندان بازگردانده نشده است