افشین برزگر جمشیدی و مجید محمودیان از زندان تبریز آزاد شدند

افشین برزگر جمشیدی و مجید محمودیان، دو زندانی سیاسی محبوس در زندان تبریز، امروز و روز دوشنبه بصورت مشروط از این زندان آزاد شدند. افشین برزگر جمشیدی پیشتر توسط دادگاه انقلاب به ۸ ماه حبس تعزیری محکوم و در اردیبهشت ماه سال جاری جهت تحمل حبس به زندان تبریز منتقل شده بود. مجید محمودیان نیز پس از سپری کردن حدود یک سال از مدت محکومیت ۲ ساله خود از این زندان آزاد شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز پنجشنبه ۱۳ تیرماه و دوشنبه ۱۰ تیرماه ۱۳۹۸، افشین برزگر جمشیدی و مجید محمودیان بصورت مشروط از زندان تبریز آزاد شدند.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “آقای برزگر جمشیدی پس از سپری شدن حدود ۲ ماه و نیم از مدت محکومیت ۸ ماهه خود امروز پنجشنبه بصورت مشروط از زندان تیریز آزاد شد. مجید محمودیان نیز با تحمل نزدیک به ۱ سال از حکم حبس ۲ ساله خود روز دوشنبه ۱۰ تیرماه از زندان آزاد شد”.

افشین برزگر جمشیدی در تاریخ ۴ شهریورماه ۹۷ به همراه مادرش رقیه عزتی در منزل شخصی بازداشت و در تاریخ ۱۹ شهریورماه با قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شده بود. وی در اسفندماه سال گذشته توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب تبریز به ۸ ماه حبس تعزیری محکوم و در اردیبهشت‌ماه سال جاری جهت تحمل حبس خود را به اجرای احکام معرفی و به زندان منتقل شده بود.

گفتنی است که حکم وی بر اساس گزارش اداره کل اطلاعات استان آذربایجان شرقی، مبنی بر تهیه و نصب تراکت و تصاویر و دیوار نویسی و شعارنویسی در سطح شهر تبریز و ارسال تصاویر آن از طریق فضای مجازی به یکی از گروههای اپوزیسیون صادر شده بود.

آقای برزگر جمشیدی پیشتر نیز در خردادماه ۹۲ توسط نیروهای امنیتی به مدت دو روز بازداشت و در شهریور همان سال توسط شعبه ۱۰۴ دادگاه جزایی تبریز به اتهام اخلال در نظم عمومی به ۶ ماه حبس تعلیقی، ۳۰ ضربه شلاق و ۲۰۰ هزار تومان جزای نقدی محکوم شده بود.

مجید محمودیان، تابستان سال گذشته توسط نهادهای امنیتی در تبریز بازداشت و سپس در شعبه ۲ دادگاه انقلاب این شهر محاکمه و به اتهام “توهین به رهبری” به ۲ سال حبس و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم نهایتاً بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی پس از تجمیع احکام به اشد مجازات یعنی ۲ سال حبس تعزیری تبدیل شد.