صدور کیفرخواست برای دو تن از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر

سخنگوی قوه قضاییه از صدور کیفرخواست برای دو تن از بازداشت شدگان تجمع روز جهانی کارگر و ارسال پرونده آنان به دادگاه خبر داد. وی بدون اشاره به نام متهمین تعداد افرادی که از این میان کماکان در بازداشت مانده‌اند را ۵ تن اعلام کرده و مدعی شده است که تا پایان هفته جاری دادسرا تصمیم نهایی را در ارتباط با ۳ تن دیگر نیز خواهد گرفت. ۴ تن از این افراد کیوان صمیمی، مرضیه امیری، عاطفه رنگریز و ندا ناجی هستند، هویت شخص پنجم تاکنون احراز نشده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از ایسنا، امروز سه شنبه ۲۱ خردادماه ۹۸، سخنگوی قوه قضاییه از صدور کیفرخواست علیه دو تن از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر خبر داد.

علامحسین اسماعیلی در نشست خبری روز جاری تعداد در بازداشت ماندگان را ۵ نفر اعلام کرده و گفته است: “در این زمینه اکثر قریب به اتفاق آنها آزاد شدند و عدد بازداشتی‌ها ۵ نفر است و برای دو نفر آنها کیفرخواست صادر شده و به دادگاه ارسال شده و هنوز تعیین وقت نشده است و احتمالاً تا پایان هفته هم دادسرا برای سه نفر دیگر تصمیم نهایی را می‌گیرد.

کیوان صمیمی، مرضیه امیری، ندا ناجی و عاطفه رنگریز، از بازداشت شدگان تجمع روز جهانی کارگر، علیرغم گذشت بیش از ۴۰ روز کماکان در بازداشت هستند.

اواسط ماه جاری و با پایان قرار بازداشت یک ماهه کیوان صمیمی با تمدید قرار بازداشت یک ماهه و سه بازداشت شده دیگر با تمدید قرار بازداشت ۱۲ روزه روبرو شدند.

با پایان قرار بازداشت ۱۲ روزه، مرضیه امیری و ندا ناجی پس از حضور در شعبه بازپرسی مجددا با تمدید قرار بازداشت یک ماهه روبرو شده و قرار بازداشت عاطفه رنگریز نیز به قرار کفالت تغییر پیدا کرد. علیرغم صدور قرار کفالت برای عاطفه رنگریز، مسئولین دادسرای اوین به بهانه های مختلف از پذیرش قرار کفالت خودداری کرده و مانع آزادی موقت وی شدند.

گفته می شود مسئولین دادسرای اوین دلیل عدم قبول قرار کفالت عاطفه رنگریز را اضافه شدن اتهامی جدید به پرونده وی عنوان کرده اند.

کیوان صمیمی، سردبیر مجله ایران فردا نیز کماکان در بازداشتگاه اداره اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به سر می برد، مرضیه امیری به بند عمومی منتقل شده و ندا ناجی نیز علیرغم پایان بازجویی ها از سلول‌های چند نفره مجددا به سلول انفرادی منتقل شده است. از سوی دیگر عاطفه رنگریز نیز که به بازپرسی اوین منتقل شده بود به زندان قرچک ورامین بازگردانده شده است.

نیروهای امنیتی به همراه کیوان صمیمی، در تاریخ ۲۲ اردیبهشت به محل نشریه ایران فردا رفته و ضمن تفتیش محل بسیاری از اسناد و مدارک موجود از جمله هاردهای کامپیوتر را با خود برده بودند.

روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸، همزمان با روز جهانی کارگر، ده‌ها تن از شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان مجلس در پی ورود نیروهای امنیتی و به خشونت کشیده شدن این تجمع بازداشت شدند.

علیرغم آزادی تعدادی از بازداشت شدگان، تعدادی دیگر از جمله مرضیه امیری، کیوان صمیمی، عاطفه رنگریز و ندا ناجی کماکان تحت بازداشت هستند.