مصطفی مصطفوی با تودیع قرار وثیقه از زندان ارومیه آزاد شد

سید مصطفی مصطفوی آلبلاغ، شهروند اهل بوکان روز جاری با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی از زندان ارومیه آزاد شد. وی اوایل آذرماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت و طی این مدت بیش از ۳ ماه به اتهام “همکاری با یکی از گروه های مخالف نظام” در سلول‌های انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه تحت بازجویی بوده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ساعت ۳ عصر امروز شنبه ۱۱ خردادماه ۹۸، مصطفی مصطفوی آلبلاغ، شهروند اهل بوکان با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومانی از زندان ارومیه آزاد شد.

مصطفی مصطفوی آلبلاغ، فرزند علی، اوایل آذرماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از ۲۷ روز بازجویی در سلول‌های انفرادی اداره اطلاعات ارومیه به بند ۳-۴ و سپس به بند ۱۲ سیاسی زندان ارومیه منتقل شد. وی در تاریخ ۷ بهمن‌ماه ۹۷، مجددا به بازداشتگاه اداره اطلاعات منتقل شده و پس از ۸۲ روز بازجویی مجدد به زندان بازگردانده شد.

گفته می شود بازجویی وی در ارتباط با مرگ یک بسیجی سپاه به‌نام حسین شوانکاره مربوط به تابستان سال ۹۷ بوده است.

اتهام عنوان شده علیه این شهروند در زمان بازداشت “همکاری با یکی از گروه‌های مخالف نظام” بوده و  پرونده وی در شعبه ۶ بازپرسی دادگاه انقلاب ارومیه در حال رسیدگی است.