مرگ و مصدومیت ۴ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

امروز، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، ۴ کارگر در شهرهای تهران، دزفول و فردیس دچار حادثه شدند. در این حوادث ۳ کارگر مصدوم و ۱ کارگر جان خود را از دست داد. همچنین طبق اعلام روابط عمومی پزشکی قانونی استان تهران، ایران در زمینه‌ی رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران از وقوع آتش‌سوزی انفجار گاز در یک کارگاه صنعتی در تهران خبر داد که بر اثر آن یک کارگر مصدوم و یک کارگر دیگر جان باخت.

جلال ملکی در خصوص این حادثه گفت : “ساعت ۱۵ و ۲۱ دقیقه امروز ظهر یک فقره حادثه انفجار گاز در یک کارگاه صنعتی در خیابان شهید رجایی داخل سه راه خیرآباد به سازمانی ۱۲۵ آتش‌نشانی اطلاع داده شد”.

ملکی افزود: “شدت انفجار به حدی بود که این دو نفر به شدت دچار مصدومیت شده بودند که با حضور مأموران اورژانس مشخص شد یک نفر به دلیل شدت جراحات وارده در همان لحظات اول جان خود را از دست داده است”.

وی ادامه داد: “نفر دوم هم وضعیت وخیمی داشت که توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شد و در حال حاضر ماموران آتش‌نشانی مشغول پاکسازی محل هستند”.

وی بیان کرد: “بلافاصله مأموران سازمان آتش نشانی از ایستگاه شماره ۹ به همراه تجهیزات لازم به محل اعزام شدند و به محض رسیدن به محل مشاهده شد که در یک مرکز صنعتی که مخصوص شارژ و نگهداری و تعمیرات انواع سیلندرهای گاز بوده است انفجاری رخ داده است”.

ملکی گفت: “بررسی نشان داد در یکی از سوله‌ها که محل نگهداری و تعمیر روی سیلندرهای گاز بوده است یک اتاق ۱۲ متری وجود داشته که بخشی از کارهای فنی و تخصصی در حوزه گاز در آن اتاق انجام می‌شده و دو نفر مشغول کار در آن محل بودند که به یکباره انفجار شدیدی در آن اتاقک رخ می دهد”.

وی در ادامه افزود: “در این انفجار این اتاق کامل تخریب و بخشی از سقف سوله اصلی هم تخریب شد و تمام لوازم سوله بزرگتر به هم ریخت و بر اثر همین انفجار کابل برق فشار قوی پاره شده و داخل فضای سبز بیرون می‌افتد و باعث شعله ور شدن بخش بیرونی کارگاه میشود”.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: “ماموران به سرعت مشغول خاموش کردن آتش و سپس خارج کردن دو نفر حادثه دیده شدند که خوشبختانه این انفجار باعث شعله وری داخل سوله و انتقال به سایر سیلندرها نشده بود”.

مصدومیت یک کارگر در دزفول

به گزارش  ایلنا، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول گفت : “در ساعت ۹ و ۸ دقیقه صبح امروز سه‌شنبه ۷ خردادماه طی تماس شهروندی با سامانه ۱۲۵ این سازمان گزارش مصدوم شدن یک کارگر ساختمانی اطلاع رسانی شد”.

مهدی ملائکه زاده اظهار داشت: “در پی دریافت گزارش حادثه سریعا اکیپ امداد و نجات سازمان را از ایستگاه مرکزی به محل حادثه واقع در خیابان شریعتی نبش خیابان ابوریحان اعزام و بلافاصله اقدام به نجات شخص حادثه دیده نمودند”.

وی تصریح کرد: “در این حادثه که به علت بی احتیاطی و رعایت نکردن اصول ایمنی در یک ساختمان نیمه کاره اتفاق افتاد یک کارگر ساختمانی ۳۵ ساله بر اثر سقوط از داربست از ناحیه کمر مصدوم شد که توسط ناجیان ۱۲۵ از گودال ساختمان بالا آورده شد و بوسیله اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان منتقل گردید”.

مصدومیت یک کارگر در فردیس

به گزارش ایلنا، یک کارگر ساختمانی در حین انجام کار در شهر فردیس استان البرز از روی تیرک‌های فلزی سقوط کرد و به شدت مصدوم شد.

حادثه سقوط یک کارگر ساختمانی در حین انجام کار در شهر فردیس استان البرز صبح امروز (سه‌شنبه ۷ خرداد ماه) هنگامی رخ داد که کارگری حین انجام کار در یک ساختمان در حال ساخت از روی تیرک‌های فلزی طبقه پنجم مشغول به کار بود که به حیاط خلوت ساختمان‌های پشتی سقوط کرد.

حسین عاشوری (رییس ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فردیس) با حضور گروه‌های امداد و نجات، این کارگر ۳۲ ساله که دچار آسیب‌دیدگی جدی شده بود از ساختمان خارج و به بیمارستان منتقل شد.